کد خبر: ۱۱۱۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 04 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا  در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه کنسانتره گلالی قروه گفت :

با طرحها و پروژه‌هایی که در سطح استان تعریف شده می‌توان اذعان کرد که کردستان گام در مسیر صنعتی شدن گذاشته است و در این راستا تلاش کرده‌ایم تا سرمایه‌گذاران توانمند را برای حضور در استان ترغیب و تشویق کنیم.

در چند ماه آینده شاهد سفر سوم رئیس جمهور در قالب سفر استانی یا پروژه‌ای به کردستان خواهیم بود.

از هیچ مدیری پذیرفته نیست که بهره مندی از فرصت های رشد و ارتقاء شاخص های توسعه استان را از دست دهد‌.

کردستان با شتاب خوبی به سمت صنعتی شدن  پیش می‌رود.  صندوق بیمه عشایر و روستائیان که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد بزودی در صنعت تولید پوشاک در قروه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و بتدریج در دیگر شهرستان‌های استان هم متناسب با مزیت های آنها این مهم محقق می شود.

استاندار کردستان عنوان کرد که همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با جذب سرمایه‌گذاران قابل و توانمند استان در مسیر صنعتی شدن قرار بگیرد.

همچنین در جریان سفر استاندار کردستان به شهرستان قروه پروژه بهسازی محور قصلان - سریش‌آباد کلنگ زنی شد

پروژه بهسازی محور قصلان-سریش آباد با حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از محل وصول حقوق دولتی معادن با حضور استاندار کردستان کلنگ‌زنی شد.

اسماعیل زارعی کوشا در آیین این کلنگ زنی گفت: بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی وصول شده معادن به استان یکی از ظرفیت های توسعه این منطقه به شمار می‌رود.

در سالیان گذشته به دلایل متعددی این میزان درصد قانونی به طور کامل به استان بازگردانده نشده است به گونه‌ای که از سال ۹۲ تا ۹۹ تنها هفت میلیارد تومان بازگردانده شده بود.

سال گذشته ۴۴.۸ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده معادن به استان برگشت و امیدواریم امسال شاهد برگشت کامل سهم استان از این منابع باشیم.

انتظار می‌رود این پروژه تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار