فرماندار ویژه ملایر گفت: فعالیت ۱۲ هزار و ۳۰۰ هنرمند در عرصه های مختلف هنری در ملایر مایه افتخار و مباهات شهرستان است.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 29 December 2022

ملایر بخشی از شناسنامه بزرگ کشور است

فعالیت ۱۲ هزار و ۳۰۰ هنرمند در عرصه های مختلف هنری در ملایر مایه افتخار و مباهات شهرستان است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : سلمان اسماعیلی  فرماندار ویژه ملایر روز پنج شنبه ۸ دی ماه در شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد ، با اشاره به سابقه تاریخی شهرستان اظهار داشت : ملایر شهری اصیل است که در تمام  دوران تاریخ شناخته شده و بر ایران پهناور یک نقطه کاملا درخشان و نورانی است.

وی تصریح کرد: ملایر بخشی از شناسنامه بزرگ کشور است،آثار تاریخی و آنچه در ملایر کشف شده در تمام دوران های تاریخی ریشه دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ما از دوران نوسنگی در ملایر اکتشافات و آثار تاریخی داریم، بیان کرد: ارگ تاریخی نوشیجان مربوط به دوران مادها یا شهر زیر زمینی سامن مربوط به دوره اشکانی نمونه هایی از این آثار تاریخی است.

نماینده عالی دولت در ملایر با اشاره به کشف و ثبت ۳۶۰ اثر تاریخی معادل ۱۹ درصد آثار تاریخی استان همدان در ملایر، افزود : افتخار داریم در بین معدود شهرهای جهانی در ایران هستیم که دو نشان جهانی مبلمان منبت و انگور داریم.

فرماندار ویژه ملایر فعالیت ۱۲ هزار و ۳۰۰ هنرمند در عرصه های مختلف هنری در ملایر را مایه افتخار و مباهات شهرستان خواهند و گفت : دستانی اعجاز آفرین به زیبایی توانستند با خلق آثار مبلمان منبت نام ملایر را بر بلندای جهان ثبت و ضبط کنند.

وی  به ثبت ۱۳ اثر ناملموس بنام ملایر اشاره و ادامه داد : مجموع این ظرفیت های انسانی، تاریخی و طبیعی ملایر را در یک نقطه پرش قرار داده  است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر مطرح کرد : با استفاده از این ظرفیت ها بتوانیم اشتغال و درآمدزایی ایجاد کنیم در راستای اجرای بهتر تدابیر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گام برداریم و ملایر را به عنوان نقطه ای درخشان در جهان معرفی کنیم.

ضرورت فراهم کردن زیر ساخت ها در حوزه های فرهنگی و صنایع دستی در ملایر

دکتر بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و صنایع دستی ملایر خواستار برگزاری جلسه ای پس از این سفر شد تا راهکار های چگونگی استفاده از این ظرفیت های فرهنگی بررسی شود.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیر ساخت های مورد نیاز در حوزه های فرهنگی و صنایع دستی، مطرح کرد:  ما در ملایر هنرمندانی داریم که کالاهای طراز جهانی تولید می کنند.

نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد و گفت: خواستار بررسی ارتباط با بازارهای جهانی برای معرفی هنرها و فراهم سازی بستر مناسب برای فروش محصولات در یک جلسه ویژه هستیم تا بتوانیم تولید را به جامعه هدف برسانیم.

وی عنوان کرد: شکل گیری ارتباطات فرهنگی از کانال صادرات و تولید ثروت و فروش محصولات  از جمله موارد مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

فعالیت ۱۲ هزار و ۳۰۰ هنرمند در عرصه های مختلف هنری در ملایر مایه افتخار و مباهات شهرستان است.

ملایر جهان شهری در حوزه مبلمان منبت است 

احد آزاد خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر نقطه امیدی برای مردم این شهرستان است.

وی عنوان کرد: برای ما مهم است مدیران ملی با سفر به ملایر برای دیدن ظرفیت های این شهرستان و  پویا سازی این ظرفیت ها برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام آزادی خواه افزود: ما دنبال یک نگاه نو و نزدیک به اسلام رحمانی هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر امروز گاهی در خیابان ها بخاطر سنگ انداز ی وشیطنت های به ظاهر اسلامی شلوغ می شود برای این است که در دنیا اسلام پر جاذبه را به مردم معرفی نکردیم.

آزادیخواه در ادامه گفت: ما این جوانان را فرزندان خود می دانیم البته حساب محاربین و مفسدین جداست.

آزادي خواه با اشاره به ثبت ملی صنعت مبلمان ملایر بیان کرد : کمتر از یکسال و نیم این نشان، نشان جهانی شد و امروز ملایر جهان شهری در حوزه مبلمان منبت است.

وی ادامه داد: غیرت جوانان ملایری ،زن و مرد ملایری بالای ۶ هزار کارگاه الان فعال هستند و باعث شده که پابرجا بماند.

آزادیخواه با اشاره به متقاضی زیاد تسهیلات مطرح کرد: امروز جز معدود شهرهایی هستیم که تسهیلات تبصره ۱۶ تمام شده است.

وی در پایان گفته های خود از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست کرد ،بیمه صنعت گران را پیگیری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار