کد خبر: ۱۰۵۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ 15 June 2022
 

به گزارش تابناک همدان،  علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس دولت سیزدهم و قوانین بالادستی در راستای پشتیبانی از تولید، وظیفه ما حمایت تام و تمام از تولید است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز، ۶ طرح که پرونده آن‌ها سال‌ها در بانک کشاورزی بلاتکلیف مانده بود، مورد بررسی قرار گرفتند و مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مدیران واحد‌های تولیدی تحت تملیک، تعیین تکلیف و مراحل اجرایی انجام شود. 

قاسمی فرزاد اشاره کرد به،  یک واحد تولیدی دامداری ۲هزار رأسی واقع در شهرستان کبودرآهنگ با نظر کارشناسی، بررسی آن در جلسات و کارگروه تسهیل کشوری تأیید شد.

استاندار همدان افزود:  یکی از پرونده‌های دیگری که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت واحد بزرگ صنعتی (کیوان) بود، که ادامه فعالیت آن تایید شد.

به گفته وی، بر اساس گزارش‌های موجود، ۲۵۰ واحد تولیدی راکد در استان وجود داشت که در حال حاضر ۱۲۷ واحد از آن‌ها احیا و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه واحد‌های تولیدی سرمایه‌های ملی هستند و باید راه‌حلی پیدا کرد که این سرمایه‌ها فعال شوند، افزود: هم‌اکنون ۱۲۳واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که تلاش می‌شود ضمن حمایت‌های لازم، زمینه احیا این واحد‌ها فراهم شود.


وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان باید نهایت همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را داشته و در راستای اجرایی کردن مصوبات این ستاد تلاش کنند، تصریح کرد:  استان همدان در سنوات قبل از لحاظ عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رتبه ۱۵ و ۱۶ قرار داشت، اما بر اساس گزارش وزارت کشور، در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ و دو ماهه‌ی اول ۱۴۰۱، همدان در بین ۳۱ استان کشور به رتبه پنجم ارتقا یافته است.


وی بابیان اینکه بیش از ۹۱درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شده است، گفت:  کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، در مجموع شاخص‌های کمی و کیفی رتبه پنجم و در شاخص‌های کیفی رتبه سوم کشور را داراست. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار