مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیمه سلامت هیچ بدهی از سال گذشته به مراکز دولتی دانشگاهی ندارد گفت: ارسال برخی از اسناد دانشگاهی برای پرداخت مطالبات به موقع نیست و امیدوارم مورد توجه باشد تا پرداخت‌ها همچنان به روز باشد.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ 30 October 2021
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیمه سلامت هیچ بدهی از سال گذشته به مراکز دولتی دانشگاهی ندارد گفت: ارسال برخی از اسناد دانشگاهی برای پرداخت مطالبات به موقع نیست و امیدوارم مورد توجه باشد تا پرداخت‌ها همچنان به روز باشد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت همدان، دکتر سعید فرجی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان اظهار کرد: سال‌های قبل بدهی‌های عمده‌ای به این مراکز داشتیم و گاهی به چند ماه می‌رسید، اما خوشبختانه از سال گذشته تاکنون پرداخت‌ها به روز شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان بخش خصوصی بنا بر این است که در ۱۰ روز اول بعد از هر ماه پرداخت شود، یعنی مطالبات مهرماه در ۱۰ روز اول آبان‌ماه پرداخت می‌شود و عملا به روز است عنوان کرد: در حال حاضر مطالبات مهرماه پزشکان آماده پرداخت شده و آبان ماه هنوز لیست نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه این اقدام در راستای تشویق همکاران پزشک بود تا به سمت نسخه‌نویسی الکترونیک گرایش یابند افزود: این کار کمک کرد نسخ الکترونیکی در مراکز پزشکی نوشته شود و از طرف دیگر با ساماندهی پرداخت‌ها، اعتبارات درست‌تر هزینه شود که از ابتدای سالجاری با مشکلی در این زمینه مواجه نبودیم.

وی بااشاره به اینکه امروز سند‌های مهرماه پزشکان تایید شده و در سامانه مالی قرار گرفته است و احتمالا شنبه چک آن نوشته می‌شود تا پرداخت شودگفت: در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز همین روند وجود دارد.

دکتر فرجی ادامه داد: بدهی شهریور ماه داروخانه‌ها را پرداخت کردیم و در دو هفته آینده بدهی مهرماه پرداخت می‌شود و آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری تا مرداد پرداخت شده و شهریور نیز آماده پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین خریدار خدمت ماست و حدود ۸۰ درصد اعتبارات و به نوعی هزینه‌های ما به این مجموعه تعلق می‌گیرد افزود: برای نخستین بار است که هیچ بدهی از سال گذشته بابت اسناد دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و ... نداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز تا تیرماه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است گفت: اسناد مردادماه بخشی از مراکز دانشگاهی هنوز کامل نشده است و انتظار داریم به سرعت ارسال کنند تا رسیدگی سریع و پرداخت‌ها انجام شود.

دکتر فرجی با بیان اینکه امیدوارم مراکز دانشگاهی سریع‌تر با مباحث الکترونیکی آشنا شوند و از طرفی سند‌ها سریع‌تر ثبت و ارسال شود که قطعا در تسریع پرداخت مطالبات موثر است افزود: امیدواریم با تعامل بیشتر اسناد بیمارستانی و مراکز دولتی و دانشگاهی را سریع‌تر دریافت و پرداخت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار