قربانی و اطعام، هدیه رویش همدلی عید قربان به نیازمندان

کد خبر: ۸۷۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 19 July 2020

 

مهرشاد سهیلی، دبیر طرح رویش همدلی عیدقربان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) همچون سال‌های گذشته در نظر دارد که در روز عید سعید قربان با مشارکت آحاد خیرین و نیکوکاران و مردم کشورمان، پویش قربانی را اجرایی کرده و گوشت حاصل را در بین نیازمندان و مستضعفین سراسر کشور توزیع کند.

ساماندهی ذبح قربانی مردم در عید قربان

وی با اشاره به اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم و بزرگ است؛ به نحوی که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد خلاف و اختلاف نبوده است و همه مسلمین این روز را عید محسوب می‌کنند، تصریح کرد: در این روز بسیاری از افراد در کشور به قربانی کردن مبادرت می‌کنند؛ بنابراین در پویش مورد نظر تلاش داریم تا نذر قربانی را ساماندهی کنیم و به نیازمندان در استان‌های مختلف برسانیم.

توزیع قربانی و اطعام در ۸ استان کشور

سهیلی با اشاره به اینکه اطعام در روز غدیر نیز یکی از رسم‌های سفارش شده این عید بزرگ است، گفت: همچون سال‌های گذشته، امسال با شکوه بیش‌تری برای این امر برنامه‌ریزی خواهیم کرد و بنا داریم در ۸ استان خوزستان، سیستان و بلوچستان، قم، البرز، تهران، خراسان رضوی و سایر شهرها توزیع غذای نذری میان نیازمندان و محرومان داشته باشیم.

دبیر طرح رویش همدلی عیدقربان با بیان اینکه مردم کشور برای اجرای این طرح و همکاری و اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت عید قربان www.royesheghorban.ir کنند، گفت: در اجرای این پویش، گروه‌های جهادی، هیأت‌ها، موسسات علمی و فرهنگی که بناست مشارکت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به این سایت برای اجرای این دو طرح مشارکت کنند.

کمک ویژه به طلاب

وی گفت: در این طرح بنا به فرمایش‌های آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در زمینه کمک به طلاب بنا داریم به صورت ویژه به این قشر کمک‌رسانی کنیم.

سهیلی درباره این پویش گفت: دو روز قبل از انجام قربانی سایت بسته خواهد شد و امیدواریم که در شهر مقدس قم با استعانت از کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) این طرح برگزار و به سراسر کشور ارسال شود. در روز عید قربان، توزیع گوشت خواهیم داشت و از روز بعد تا روز عید غدیرخم به توزیع غذا خواهیم پرداخت.

دبیر رویش همدلی عید قربان اضافه کرد: سال قبل در این طرح، ۱۰۰ راس قربانی و ۱۰ هزار پرس غذا در هر استان توزیع شد. البته امسال با ضریب مشارکت بیشتر مردم و نهادها می‌توانیم کمک‌رسانی‌های بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم برای مشارکت در این طرح می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت پیش‌بینی شده برای این طرح واریز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار