سرپرست معاونت پژوهش آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری250هزارساعت دوره آموزشی برای فرهنگیان استان

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 250 هزار نفر ساعت دوره ی آموزشی بصورت حضوری برای فرهنگیان برگزار شده است.
کد خبر: ۷۰۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 16 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مجتبی لاری در جلسه گردهمایی دبیران ستاد بزرگداشت مقام معلم ، معاونین پژوهش و کارشناسان توسعه پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانیاستان اظهار کرد: بیش از 80 درصد فرهنگیان در دوره های آموزشی که به صورت الکترونیکی برگزار می  شود، شرکت کردند.

 

وی برتنوع بخشی و ایجاد انسجام در برنامه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: باید از هفته معلم به عنوان نمادی برای بزرگداشت و تکریم مقام معلم در جامعه با تأکید بر نقش الگویی شهید مطهری محور کار استفاده نمود.

 

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که باید تلاش ‌کنیم تا اهمیت علم آموزی در جامعه و جایگاه کلیدی معلم در این رابطه را تبیین نماییم؛ تصریح کرد:ارتقای منزلت معلم و تکریم او در تربیت‌پذیری دانش‌آموزان نقش مستقیم و مهمی دارد.

 

وی، با اشاره به ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدارس در تکریم مقام معلم، افزود: از سوی دیگر توجه دادن معلمان به حراست از شأن و مقامشان در جامعه و ضرورت ارتقای شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای آنها با یادآوری نقش مرجعیتشان مورد توجه قرار دارد.

 

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در ادامه اظهار کرد: ایجاد هماهنگی و همسویی میان برنامه‌هایی که در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش برگزار می‌شود، لازم و ضروری است.

 

لاری بر شناسایی توانمندی‌های معلمان در جامعه با معرفی آنها در قالب برگزاری جشنواره‌ها، تجلیل از عامه معلمان و کارکنان نظام تعلیم و تربیت و توجه به جلوه‌های ویژه معلمی را از دیگر موارد تکریم مقام معلم برشمرد و افزود: منظور از تکریم معلم  بیان جایگاه معنوی معلم در جامعه و حفظ قداست نام معلم است.

 

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم اضافه کرد: اعتقاد داریم در تکریم معلم باید در مسیری حرکت کنیم که فرهنگ جامعه ارتقا یافته و نگاه آنها به معلمان به عنوان مرجع باشد چرا که این افراد دارای روحیه ایثار، فداکاری، مرجعیت، محبوبیت و مقبولیت در میان جامعه، فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان هستند.

 

وی خاطر نشان  کرد : رویکرد برنامه های بزرگداشت مقام معلم با توجه به تأکید سند تحول بنیادین مدرسه محوری است. این مدارس هستند که توسط تشکل های دانش آموزی ، اعضای انجمن اولیا ومربیان و مشارکت سایر نهادهای دولتی وغیر دولتی شیوه و برنامه های تجلیل از مقام و منزلت معلم را برنامه ریزی و اجرا خواهند کرد.

 

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: سه دوره آموزشی  الزامی الکترونیکی  با عناوین  مهارت های بدو خدمت، آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین، روش‏ها و فنون تدریس برای  فرهنگیان شاغل در مدارس غیر دولتی  به منظور تایید صلاحیت علمی –تخصصی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار