راه اندازی دبیرخانه اکسپوی قرآنی در قشم

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر قرآنی‌بودن جزیره قشم و لزوم ترسیم این فضا برای گردشگران، گفت: دبیرخانه دائمی نمایشگاه و اکسپوی قرآنی در روز پایانی ششمین جشنواره قرآنی قشم راه‌اندازی‌ می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 24 July 2015
به گزارش تابناک، مسعود کرباسچی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه قرآن در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این نمایشگاه علاوه بر زمینه‌سازی حضور گردشگران مذهبی داخلی و خارجی در جزیره قشم، رویکرد سازمان منطقه آزاد مبنی بر جذب گردشگر و آشنایی آن‌ها با فرهنگ مردمان این سرزمین را محقق می‌کند.
 
معاون ‌سازمان منطقه آزاد قشم ‌با تاکید بر ‌لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای برپا ساختن اکسپوی قرآنی، خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی نمایشگاه و اکسپوی قرآنی در روز پایانی ششمین جشنواره قرآنی افتتاح می شود.
 
وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای موفقیت این نمایشگاه، برگزاری نمایشگاه در زمستان که پر رونق ترین فصل گردشگری جزیره است و انتقال از تقویم هجری قمری به هجری شمسی است.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای رونق حضور مردمان محلی جزیره در نمایشگاه، هر شب به نام یکی از روستاهای پرجمعیت نامگذاری شده و مردم آن روستا در ویژه برنامه شبانگاهی برنامه های بومی قرآنی اجرا می کنند.
 
کرباسچی اظهار داشت: تاکنون روستاهای سراسر جزیره به اجرای برنامه در نمایشگاه پرداخته‌اند و در روز پایانی نیز مردم جزیره هرمز ارائه فعالیت های قرآنی دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار