پیامدهای ناشی از بیکاری برخی از جوانان بومی کیش در حوزه های مختلف اجتماعی

جذب نیروهای انسانی متخصص و تحصیل کرده بومی جزیره کیش از ظرفیت های ارزشمند سرمایه های انسانی این منطقه همواره چشم انتظار فراخوان استخدام خدمت هستند.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ 16 September 2024

به گزارش تابناک از جزیره کیش، افکار عمومی جزیره کیش بسیار هوشمندانه و آگاهانه به خوبی می دانند که اعمال نفوذ سلیقه های شخصی، توصیه های آشکار و پنهان مانع بزرگی برای جذب نیروهای کار آمد و متخصص جزیره کیش که از ظرفیت های بالقوه و ارزشمند این منطقه هستند، شده است.

با بررسی و تحقق در حوزه مشکلات اجتماعی، یکی از دغدغه های مهم اجتماعی خانواده های ساکن در این منطقه بیکاری برخی از جوانان تحصیل کرده می باشد که متاسفانه علیرغم فراخوان های متعدد تا کنون موفق به اشتغال نشدند و همچنان شاهد بیکاری و بی انگیزگی در برخی از نسل های جوان امروزه هستیم.

چرا نباید جوانانی که بومی کیش هستند و دارای درجات علمی از دانشگاه های مستقر در جزیره و حتی دیگر مراکز استانهای کشور؛ در اولویت جذب کار قرار نمی گیرند.

برخی از اساتید و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی در خصوص تبعیض های ناعادلانه معتقد هستند که وقت آن رسیده که نیروهای جوان تحصیل کرده، کارآمد و دارای تخصص به عنوان سرمایه های آینده این جزیره درکنج خانه یا به سمت شغل های کاذب و... روی آوردند.

 انتظار و درخواست خانواده ها البته با ابراز امیدواری از دولت چهاردهم به ویژه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد این است که فرصت های شغلی را در اختیار نیروی کار جوانان ساکن کیش قرار دهند.

بارها مسئولان و دست اندرکاران بالادستی دولتی پایتخت نشین در سفرهای پی در پی به جزیره کیش به ویژه در فصل پاییز و زمستان شعار و وعده های زیادی از جذب و استخدام نیروی های تحصیل کرده جوان ساکن کیش را دادند اما هیچگاه در عمل جدی گرفته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار