اجراي طرح واكسيناسيون PPRدام سبك دهلران

رئيس اداره دامپزشكي شهرستان دهلران گفت: به مناسبت گراميداشت هفته دولت، اجراي طرح واكسيناسيون PPR در جمعيت دام سبك شهرستان دهلران آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 27 August 2017

 به گزارش  تابناک ایلام؛ایوب دارابی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در مدت یک ماه، واکسیناسیون حدود 180 هزار رأس گوسفند و بز، بره و بزغاله در سطح مناطق روستایی و عشایری بصورت رایگان صورت پذیرد.

وی افزود: برای انجام این تعداد واکسیناسیون حدود یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPR یک بیماری ویروسی، با واگیری و انتشار سریع است که عمدتاً نشخوارکنندگان کوچک (گوسفند و بز) را مبتلا می‌کند.

دارابی تصریح کرد: علایم بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند. دام مبتلا به شدت لاغر شده و نهایتاً تلف می گردد. دام های جوان در سنین 4 تا 18 ماه به طور شدیدتر در مقایسه با بالغین  به بیماری مبتلا می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: میزان واگیری بیماری 90-80 درصد و میزان مرگ و میر در حدود 80-50 درصد است که در صورت عدم واکسیناسیون سبب خسارت‌های اقتصادی سنگین به دامداران می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار