خودکفایی 25روستا درخود امدادی

مدیرعامل سازمان هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ هزار نفر در استان در مدت دو سال آموزش‌های لازم را در قالب طرح جهادی دریافت می‌کنند که تا کنون موفق به تربیت ۱۳ هزار نفر در این زمینه شده‌ایم.
کد خبر: ۳۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 16 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، عباس سید زکریایی در دیدار استاندار آذربایجان‌غربی با جمعی از اعضای جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: این سازمان متشکل از دو بخش مدیریت بحران و آموزش‌های همگانی است.

وی به بخشی از فعالیت‌های آموزشی سازمان جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اشاره و بیان کرد: طرحی جهادی از سال گذشته آغاز شده که قرار است بر اساس آن 20 هزار نفر در مدت دو سال آموزش‌های لازم را دریافت کنند که تا کنون موفق به تربیت 13 هزار نفر در این زمینه شده‌ایم.

مدیرعامل سازمان هلال‌احمر آذربایجان‌غربی افزود: 25 روستای استان در خود‌امدادی خودکفا شده‌اند و در 5 روستای سردشت نیز همه ساکنان آن روستاها از آموزش‌های همگانی بهره‌مند هستند.

سید زکریایی به بخشی از فعالیتهای آموزشی در مهد‌کودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های نیز اشاره و بیان کرد: طرح دادرس در 830 مدرسه استان فعال شده که بر اساس آن در هر مدرسه 14 مربی امدادگر تربیت می شود و نیز اخیرا دو مجتمع دانش‌آموزی با ظرفیت 750 نفر افتتاح شد.

وی بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان در حوزه درمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: 2 درمانگاه در میاندوآب و سلماس و دو داروخانه در ارومیه و مهاباد به ارائه خدمات درمانی و دارویی می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار