کتابخوانی دریچه‌ای برای هدایت بشر به تفکر است

وی وظیفه نهادهای فرهنگی نظیر کتابخانه‌های عمومی را در بسط و گسترش و نهادینه کردن مطالعه دانست و تصریح کرد: مطالعه ابزاری برای آگاهی از آنچه در پیرامون انسان رخ می‌دهد است.
کد خبر: ۳۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 07 May 2015
به گزارش تابناک گیلان، حجت‌الاسلام سید عبدالله هاشمی صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان آموختن را اندیشیدن بسیار ارزشمندتر از فراگیری اندیشه‌ها دانست و اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی دریچه‌ای برای هدایت بشر به تعقل و تفکر است و اگر به درستی به انجام برسد نتایج بسیار خوبی در جامعه به دنبال دارد.

وی وظیفه نهادهای فرهنگی نظیر کتابخانه‌های عمومی را در بسط و گسترش و نهادینه کردن مطالعه دانست و تصریح کرد: مطالعه ابزاری برای آگاهی از آنچه در پیرامون انسان رخ می‌دهد است.

امام جمعه شفت با بیان اینکه انسان مطالعه‌گر افضل‌تر از دیگر بندگان است، خاطرنشان کرد: باید تلاش‌های بسیار دست‌اندرکاران حوزه کتاب را ارج گذاشت و به بهترین نحو از وی تجلیل کرد.

وی استفاده از ظرفیت‌های موجود در اماکن عمومی، مساجد و گلزار شهدا و نیز پارک‌ها را برای ایجاد کتابخانه و بسط و گسترش کتابخوانی مفید خواند و یادآور شد: باید تلاش‌های دست‌اندرکاران حوزه کتاب را ارج نهاد و به بهترین نحو از آنها تجلیل کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این دیدار نقش ائمه جمعه در روند پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه را مهم دانست و گفت: هر جا ائمه جمعه وارد عرصه فرهنگی جامعه شوند تأثیر مهمی در روند پیشرفت و توسعه در این حوزه خواهند داشت.

امیر محمدپور حمایت ائمه جمعه را عاملی موثر در نهادینه شدن مطالعه عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی تنها منحصر به دستگاه خاصی نیست و مشارکت و همدلی تمام دستگاه‌ها در این راستا امری ضروری است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری در حوزه کتابخوانی بزرگسالان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: این امر نیازمند همکاری و مشارکت بیش از پیش دستگاه‌های فرهنگی است.

این مسئول با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه‌هایی است که اگر در جامعه رواج یابد بدون تردید معضلات اجتماعی و بسیاری از مشکلات به صورت عمده کاسته می‌شود، گفت: جذب جوانان و افراد جامعه به طرف مطالعه به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند.

وی حمایت و پشتیبانی ائمه جمعه را در کسب موفقیت‌های بیشتر در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه تاثیرگذار دانست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار