پارک ملی بوجاق با جاذبه‌های منحصربه‌فرد در گیلان

کد خبر: ۲۰۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 23 March 2016

تابناک گیلان: بندر کیاشهر یکی از شهرهای مهم این شهرستان بوده که قدمت آن به یک قرن می‌رسد و دومین بخش در گیلان به لحاظ قدمت چنین طولانی است.

بندرکیاشهر 37 کیلومتر نوار ساحلی دارد و سومین شهر برخوردار از نعمت طبیعی ساحلی است و چهار طرح دریایی دارد.

طبیعت بکر و مناطق جنگلی بندر کیاشهر هر ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را به این منطقه می‌کشاند و پارک ملی بوجاق از جمله جاذبه‌های منحصر به‌فرد بندر کیاشهر است.

پارک ملی بوجاق محل فرود هزاران پرنده مهاجر از کشورهای اروپایی، آسیای‌میانه و جنوبی است که جلوه‌ای بسیار زیبا و دیدنی را در برابر دیدگان گردشگران و مردم به نمایش می‌گذارد.

پارک ملی بوجاق تنها پارک ملى خشکى‌ـ‌دریایى کشور بوده و از جنوب به بندر کیاشهر و زیباکنار، از غرب به رودخانه اوشمک، از شرق به ایستگاه رادیویى امیرکیاسر و از شمال به عمق شش مترى دریاى خزر در منطقه کیاشهر محدود شده است.

بندرکیاشهر با جاذبه‌های طبیعی و ساحلی در گیلان

بخشدار بندرکیاشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرایی از مسافران نوروزی، اظهار کرد: در حوزه چهار طرح دریایی که یک طرح مربوط به شهرداری بوده و سه طرح دیگر در اختیار قرارگاه اقتصاد مقاومتی قرار دارد، فعال است.

قربان خوشحال، با بیان اینکه اقامتگاه‌های دیگری برای اسکان مهمانان نوروزی در بندرکیاشهر درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بندرکیاشهر در منطقه دهنه‌سر سفیدرود و نوار ساحلی قرار دارد.

وی با بیان اینکه هتل بزرگی برای اقامت و گردشگری در منطقه بندرکیاشهر سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: مکان ساخت این هتل بسیار زیباست و گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

بخشدار بندرکیاشهر با اشاره به اینکه نوار ساحلی این بخش با پوشش گیاهی یا جنگلی با دسترسی بسیار آسان است، تصریح کرد: وجود مناطق جنگلی و ساحلی در بندرکیاشهر استفاده دومنظوره را در دسترس همگان قرار می‌دهد.

وی وجود آرامگاه با نام آقاسید ابوجعفر را از جاذبه‌های گردشگری مذهبی در بندرکیاشهر عنوان کرد و گفت: این بقعه متبرکه بیشترین گردشگران را به خود جذب می‌کند و در هنگام تحویل سال نیز مسافران زیادی از این مکان استقبال کردند.

خوشحال، امامزاده آقاسید حسن در دهستان دهکا را از دیگر جاذبه‌های گردشگری مذهبی بندرکیاشهر ذکر کرد و یادآور شد: این بقاع تاریخی و با وسعت بسیار زیاد است.

وی با تصریح بر اینکه هیئت امنای دهستان دهکا با مشارکت‌های مختلف آرامستان امامزاده آقاسیدحسن را همسطح‌سازی و قبور شهدا را یکپارچه‌سازی کردند، افزود: اکنون این مکان به منطقه فرهنگی تبدیل شده و گردشگران زیادی در آن حضور می‌یابند.

بخشدار بندرکیاشهر از آماده‌سازی 35 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در این بخش خبر داد و گفت: دو مسافر کاشانه در ابتدای ورودی میدان ام‌الشهدا و دیگری در مجاورت امامزاده آقاسید ابوجعفر برای اسکان مهمانان نوروزی درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بندرکیاشهر از طریق چهار محور شرقی، غربی، شمالی و جنوبی ارتباط دارد، یادآور شد: گردشگران می‌توانند از طریق این چهار محور وارد بندرکیاشهر شوند و اسکان یابند.

خوشحال وجود هتل و دهکده‌های ساحلی را از دیگر اقدام‌ها و تمهیدات برای اسکان مهمانان نوروزی در بندرکیاشهر بیان کرد و متذکر شد: پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر بیش از 5 هزار هکتار اراضی بکر جنگلی دارد و همجوار با رودخانه سفید رود و منتهی به دریا است.

وی دو دهستان دهکا و دهسر را ساحلی و جلگه‌‌ای عنوان کرد و گفت:  پارک ملی بوجاق با محیط طبیعى در 20 کیلومترى آستانه‌اشرفیه واقع شده و به دلیل برخوردارى از جاذبه‌هاى گردشگرى و زیست‌محیطى جزو عرصه‌هاى طبیعى منحصر به‌فرد کشور محسوب مى‌شود و از مناطق شکار ممنوع گیلان است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی گیلان در بندرکیاشهر مستقر است، اظهار کرد: این ایستگاه ظرفیت خوبی برای پیش‌بینی حوادث‌های غیر مترقبه دارد.

وی عبور رودخانه سفیدرود از پارک ملی بوجاق و قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر، وجود آب‌بندان‌های مختلف در حوزه پارک ملی بوجاق، هوای معتدل و... را از ویژگی‌های خاص این منطقه برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار