فروش 10 میلیاردی بلیط موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فروش قریب ‌به 10 میلیارد ریالی بلیط موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 19 January 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فروش قریب ‌به  10 میلیارد ریالی بلیط موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی استان خبر داد.

مهندس علی فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه از محل بلیط فروشی در ورودی موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی استان مجموعا 9 میلیارد و 998 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه ملی واریز شده است.

وی ادامه داد: همچنین در 9 ماهه سالجاری مبلغ 620 میلیون و 115 هزار ریال از محل اجاره ساختمان‌ها و اراضی این اداره کل درآمد کسب شده که آن هم به خزانه ملی واریز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: پیش از این استان کرمانشاه از نظر درآمد از محل فروش بلیط موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی رتبه پانزدهم کشور را داشت، اما اکنون در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

فعله‌گری تصریح کرد: افزایش درآمد از محل فروش بلیط ورودی موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی نشان از جذب بیشتر و هدفمندتر گردشگران داخلی و خارجی به استان است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه پتانسیل‌های بسیاری برای توسعه گردشگری دارد و تنها کافی است که بیشتر مورد توجه مسئولین ارشد استان قرار گیرد که در آن صورت یقینا شاهد حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در این استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: وجود آثار تاریخی باشکوه و مناظر طبیعی بکر و خدادادی سرمایه‌ای ارزشمند برای این دیار است که همه ما وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن از آنها حفاظت و حراست کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار