استاندار کرمانشاه تأکید کرد؛

لزوم تبیین ادبیات فارسی برای آینده‌سازان ایران

گروه استان ها-استاندار کرمانشاه گفت: ما باید فرزندان خود را دلبسته فرهنگ فارسی کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸ 27 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز (۶مهرماه) در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی شاهنامه خوانی و نقالی تاق‌بستان که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، ضمن تشکر از دست اندرکاران برنامه اظهار کرد: نتیجه چندین ماه همکاران برای  برنامه نکوداشت شاهنامه فردوسی یک میراث بزرگ و گران‌بها است به ثمر نشست‌.
 
وی افزود: من قبل از اینکه یک مسولیت سیاسی داشته باشم در سمت دبیری تدریس کردم و امروز صحبت‌هایم در مقام یک دبیر است.
 
استاندار استان کرمانشاه تصریح کرد: نخستین نکته که باید به آن توجه داشته باشیم این موضوع است که مرزهای جغرافیایی یک میراث کهن نبوده و نتیجه جداسازی عهدنامه‌هاست.
 
صحرایی گفت: بسیار زیباست که ما مالکان و وارثان ایران زمین هستیم، یک حوزه متمدن فراتر از مرزهاست، فردوسی بزرگ، مولوی، حافظ و سعدی ایرانی هستند، ما باید فرزندان ‌مان را دلبسته به ایران بزرگ کنیم.
 
وی در ادامه اضافه کرد: در شاهنامه‌خوانی وقتی از ایران صحبت می‌شود دلبستگی میلیون ها خواهر و برادر است که خارج از مرزها در یک فرهنگ مشترک هستیم امید است  دست تجاوز از ایران عزیز ما دور باشد.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شاهنامه فردوسی این میراث معنوی یک رمزنامه و میراث اصیل در برابر دشمنان ایران است.
 
صحرایی عنوان کرد: شاهنامه پیام زندگی و مردانگی را در اعماق تاریخ جاودانه می‌کند، این افتخار ثمره پهلوانی و نماد مقاومت و پایمردی در برابر دشمنان است.
 
وی افزود: ما مردم ایران مفتخر هستیم که در کاوش‌های باستانی نمونه‌ای از شرک و بت‌پرستی در ایران یافت نشده است، حتی لشکر مغول در بازگشت از ایران توحید را بردند.
 
صحرایی در پایان گفت: شاهنامه نماد مقاومت و مردانگی بر پایه محوریت دین و یکتاپرستی است.
 
انتهای پیام/
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار