بررسی علت شهادت رکن آبادی

پس از آنکه پیکر شهید غضنفر اصل رکن آبادی به فرودگاه مهرآباد منتقل شد، سرپرست دادسرای جنایی ناحیه ۲۷ تهران در محل فرودگاه مهرآباد حاضر شدو دستور رسیدگی به پرونده شهادت رکن آبادی را صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 28 November 2015
محمد شهریاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت گفت: با ارسال بقایای جسد مرحوم رکن آبادی و انتقال آن به پزشکی قانونی دستور کالبدشکافی و نمونه برداری برای شناسایی دی.ان.ای و همچنین تطبیق فرمول دندان پزشکی و انگشت نگاری از آن صادر شده است.  
 
شهریاری با اشاره به اخبار و شایعاتی که در شبکه های اجتماعی و مجازی درباره نحوه شهادت رکن آبادی مطرح شده است، گفت: بررسی های کارآگاهان پلیس و بررسی پرونده حادثه دیدگان منا نشان می دهد که هیچ کدام از ادعاهایی که درباره شکنجه و قتل مرحوم رکن آبادی مطرح شده است تا تعیین علت تامه مرگ از سوی کارشناسان پزشکی قانونی صحت ندارد.
 
وی گفت: قول می دهم پس از بررسی نمونه ها در آزمایشگاه و بعد از رسیدن گزارش پزشکی قانونی، در اسرع وقت اطلاع رسانی کنیم.
 
مرحوم رکن آبادی سفیر کشورمان در لبنان بود که خبر مفقودی او در حادثه منای امسال، سرآغاز فاز تازه ای از روابط دیپلماتیک بین کشور ما و عربستان شد و بعد از آن پادشاه عربستان قول داد تا هرچه سریعتر پیکر ایشان را پیدا کند و به کشور ما تحویل دهند و حالا پس از دو ماه، پیکر ایشان بعد از برگزاری مراسم در کشورهای عربستان و لبنان، به تهران منتقل شد. پیکر پاک این شهید، پس از نماز جمعه در امامزاده پنج تن شیان به خاک سپرده شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار