زیرساخت‌های گردشگری در استان سمنان افزایش یابد

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر ضرورت افزایش زیرساخت‌های گردشگری در این استان تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ 03 October 2024

به گزارش خبرنگار «تابناک سمنان»، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی عصر امروز در دیدار با مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت اهمیت تدوین پیوست فرهنگی در برنامه‌های گردشگری تأکید کرد.
وی نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: بعنوان نمونه منطقه گردشگری اوپرت و یا سایر نقاط که فاصله زیادی با مناطق شهری دارند نیازمند تدوین طرح‌های فرهنگی به منظور بهره‌مندی عموم مردم از طبیعت هستند چراکه همه افراد حق استفاده از طبیعت را دارند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزایش زیرساخت‌های گردشگری به ویژه هتل‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: چرا مسیر دسترسی به آب گرم نباید به‌گونه‌ای باشد که تردد مردم برای بهره‌مندی از آن تسهیل شود؟
وی پیش‌بینی محل برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان را ضروری دانست و گفت: چه ایرادی دارد در ورودی تمام شهر‌های استان بازارچه‌های عرضه محصولات و تولیدات صنایع دستی ایجاد شود؟
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با انتقاد از اجرای برخی پروژه‌های بی‌کیفیت و دارای ابهام در ورودی شهر‌های استان تصریح کرد: اینکه با هزینه‌های فراوان در ورودی یک شهر یک تابلو و چند لاستیک نصب شود، به‌گونه‌ای که برخی مسافرین آنرا با پیست موتورسواری اشتباه بگیرند بدون اینکه بدانیم قرار است در آنجا چکاری انجام شود چه فایده‌ای دارد؟
وی گفت: زائرسرا‌ها و یا استراحتگاه‌های بین راهی باید مانند سرخه از همه امکانات و زیرساخت‌های لازم برخوردار باشند که البته این امر نیازمند اعتبارت کافی است.
امام جمعه سمنان با اشاره به اسطوره سازی غرب از سربازان جنگی خود گفت: چرا نباید نسبت به معرفی شهدای شاخص استان که جزو بهترین نمونه‌های میراث فرهنگی معنوی کشور هستند، اقدام شود؟
وی با بیان اینکه اگر از طبیعت خداوند و نعمت‌های الهی در مسیر درست بهره بگیریم و بر آنها تأمل کنیم می‌توانیم به توحید دست یابیم، افزود: وجود بقاع متبرکه و مقبره بزرگان، شعرا و عرفا در استان می‌تواند به فرصتی برای رشد فرهنگی تبدیل شود لذا باید از این زمینه‌ها نیز استفاده کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان رعایت حدود شرعی و قانونی در طبیعت گردی را مورد تاکید قرار داد و افزود: موضوع سیاحت و گردشگری در آموزه‌های دینی و قرآنی مورد اشاره واقع شده چراکه در خلقت پروردگار نظیر آسمان شب و یا طبیعت، نکات فراوانی برای خردمندان وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه در اقتصاد گردشگری نباید نسبت به آداب فرهنگی و حدود شرعی بی‌توجه بود، اظهار کرد: برخی افراد که در اقلیت قرار دارند تلاش می‌کنند از بستر‌های گردشگری سوءاستفاده کنند در حالیکه عامه مردم بویژه خانواده‌ها علاقه دارند از این فضا برای نشاط و شادابی استفاده کنند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار