رفع تصرف ۸۷ هکتار زمین‌های ملی استان سمنان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۸۷ هکتار زمین‌های ملی این استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ 10 September 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، علیرضا ابوطالبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال برای متخلفان بیش از ۲۵ هکتار از زمین‌های ملی استان ۵۲ پرونده تخریب و تصرف تشکیل شد.
وی به خلع ید ۸۷ هکتار زمین‌های ملی از متصرفان اشاره کرد و گفت: قانون‌شکنان بعد از تکمیل پرونده به مراجع قضایی در استان معرفی می‌شوند.
ابوطالبی با اشاره به اجرای حکم قضایی ۴۷ فقره پرونده متخلفان در سطح استان تصریح کرد: بیشترین تصرفات در شهرستان مهدیشهر انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: هرگونه تخریب و تصرف، ساخت و ساز غیرمجاز، برداشت غیرمجاز خاک و همچنین تغییر کاربری زمین‌های منابع طبیعی، ممنوع است و برای هر یک از این موارد باید مجوز‌های لازم گرفته شود.
وی یادآور شد: کلاس‌های آموزشی متعددی در جهت کاهش عوامل موثر تخریب زمین‌ها و منابع طبیعی استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون برگزار شده است.
این مسوول درباره گشت‌ها و حضور فیزیکی عوامل یگان حفاظت در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان، گفت: روزانه ۱۸ گشت توسط یگان‌های حفاظت در عرصه‌ها به منظور جلوگیری از تصرف زمین‌ها و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان انجام می‌شود.
وی از شهروندان خواست گزارش‌های خود را در ارتباط با هرگونه حوادث، جرایم و تخلفات مرتبط با عرصه‌های منابع‌طبیعی از جمله قاچاق چوب، آتش‌سوزی، تخریب زمین و همچنین ساخت و ساز غیرمجاز را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع‌رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار