۲۶ هزار گلستانی آماده اهدای عضو پس از مرگ مغزی هستند

مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گلستان گفت: ۲۶ هزار گلستانی کارت داوطلبی اهدای عضو بعد از مرگ مغزی دارند که چهار هزار نفر آنان در سه ماه گذشته تمایل خود را برای اهدای عضو و کمک به بیماران نیازمند پس از مرگ مغزی اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷ 08 September 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایرنا، اربعین ولیخانی روز یکشنبه اظهار کرد: افراد علاقمند می‌توانند از طریق سامانه ehdacenter.ir و یا ارسال کد ملی خود از طریق پیامک به سرشماره ۳۴۳۲ و یا تکمیل فرم‌های توزیعی در غرفه‌های برپایی به مناسبت‌های مختلف برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند.

مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گلستان گفت: با همراهی بیش از ۶۰۰ ارائه دهنده خدمت، طرح پرسشنامه با هدف رضایت‌سنجی افراد متقاضی برای اهدای عضو در استان اجرا شد که بر اساس این طرح در کنار ارایه خدمات سطح یک، سوالی با مضمون تمایل فرد مراجعه کننده به اهدای عضو مطرح و در صورت پاسخ مثبت، نام وی در سامانه ثبت شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح از سه ماه قبل تاکنون بیش از چهار هزار نفر آمادگی خود را برای اهدای عضو بعد از مرگ مغزی اعلام کردند.

مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گلستان گفت: با توجه به تقویت فرهنگ اهدای عضو با همکاری دستگاه‌های فرهنگ ساز و شهرداری‌ها برای معرفی افراد اهدا کننده به جامعه از طریق رسانه‌ها و نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها در محلات و شهر‌های به نام افراد اهدا کننده عضو، شاهد افزایش آمار اهدا کنندگان در استان هستیم.

کارشناس پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: امسال هفت مورد اهدای عضو در استان انجام شد که آخرین اهدای عضو برای ۲ هفته قبل مربوط به جوانی ۲۷ ساله به نام رضا پورافشار بود که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد.

معصومه مازندرانی آمار اهدای عضو پارسال گلستان را چهار مورد اعلام کرد و گفت: امسال شاهد افزایش اهدای عضو در گلستان هستیم که مهمترین علت آن فرهنگ سازی است و مردم روز به روز بیشتر با این عمل خداپسندانه آشنا می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار