صادرات ۲۵ میلیون دلاری تعاونی‌های گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از صادرات ۲۵ میلیون دلاری تعاونی‌های استان در طول یک سال خبر داد و افزود: استان گلستان با داشتن ۴۳ شرکت تعاونی صادرات محور جزو پنج استان صادرات محور کشور در بخش تعاون است.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹ 07 September 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایسنا، حسینعلی خواجه مظفری امروز با بیان اینکه تعاون حاضر قابل قیاس با تعاون سابق نیست، اظهار کرد: امروز در بخش تعاون استان گلستان، ۳ هزار و ۲۳۰ تعاونی در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات در حال فعالیت هستند. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و استفاده مناسب آن ها در بخش تعاون سراسر کشور ادامه داد: در حال حاضر تعاونی‌های ما قادر به تولید دستگاه‌هایی هستند که به ۱۵ کشور جهان صادر می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از صادرات ۲۵ میلیون دلاری تعاونی‌های استان در طول یک سال خبر داد و افزود: استان گلستان با داشتن ۴۳ شرکت تعاونی صادرات محور جزو پنج استان صادرات محور  کشور در بخش تعاون است. 

خواجه مظفری با بیان اینکه در تعاونی‌ها دستگاه و تجهیزات پزشکی تولید می‌شود، توضیح داد: این اقلام به هشت کشور جهان صادر می‌شود این نتیجه و بازدهی حرکت رو به جلو و علمی تعاونی‌ها است. 

وی با اشاره به اینکه حرکت رو به جلوی ما در راستای برطرف سازی مشکلات قبل و آسیب شناسی تعاونی‌ها در گذشته بوده است، اذعان کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته افتتاح دانشکده تعاون با حضور کارشناسان و اساتید در دانشگاه جامع گلستان بوده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه با اجرایی شدن سند توسعه تعاون مشکل اشتغال در استان قابل حل خواهد بود، ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح یکی از بزرگترین دغدغه های مردم و مسئولین رفع خواهد شد که سبب پیشرفت رو به جلو استان است. 

خواجه مظفری از پرداخت ۱۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی ها علاوه بر تسهیلات و اعتبارات اولیه در سال گذشته خبر داد و گفت: در همه بخش های تعاونی پیشرفت و رشد چشمگیری قابل مشاهده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار