سالگرد درگذشت یک نویسنده؛ او اصلا اسمش جلال آل احمد نبود!

یک نویسنده بزرگ و متفاوت که گاهی اینوری ها و گاهی آن وری ها طرفدارش می شوند و گاه کاملا برعکس؛ این اصولا از خصایص رفتاری و سبک ویژه نوشتاری او نیز هست. کد خبر:۱۲۵۸۳۴۴تاریخ انتشار:۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲08 September 2024 سالگرد درگذشت یک نویسنده؛ او اصلا اسمش جلال آل احمد نبود! به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی تابناک، امروز سالگرد درگذشت جلال آل احمد، نویسند مشهور ایرانی است که چپ‌ها او را به دلیل سابقه‎ توده‌یی‌اش از ان خود می‏‌دانند، مذهبی‎ ها ریشه خانوادگی او و «خسی در میقات» و «غرب‏زدگی‎اش» را مثال می‎زنند و روشنفکران «از رنجی که می‌بریم» و «سنگی بر گوری» را نماد نویسندگی او می‏‌دانند. او نویسنده بزرگی است که همگان با نام جلال آل احمد او را می شناسیم. اما در واقع اصل اسم او ، همین نیست. دارای پیشوند و پسوند است. «سید جلال‌الدین سادات آل احمد» نام اصلی اوست؛ روشنفکر سوسیالیست، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی بود. وی همسر سیمین دانشور بود. آل احمد در دههٔ ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر به‌سزایی گذاشت.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ 08 September 2024
 به گزارش تابناک رضوی، امروز سالگرد درگذشت جلال آل احمد، نویسند مشهور ایرانی است که چپ‌ها او را به دلیل سابقه‎ توده‌یی‌اش از ان خود می‏‌دانند، مذهبی‎ ها ریشه خانوادگی او و «خسی در میقات» و «غرب‏زدگی‎اش» را مثال می‎زنند و روشنفکران «از رنجی که می‌بریم» و «سنگی بر گوری» را نماد نویسندگی او می‏‌دانند.
 
او نویسنده بزرگی است که همگان با نام جلال آل احمد او را  می شناسیم. اما در واقع اصل اسم او ، همین نیست. دارای پیشوند و پسوند است. «سید جلال‌الدین سادات آل احمد» نام اصلی اوست؛  روشنفکر سوسیالیست، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی بود. وی همسر سیمین دانشور بود. آل احمد در دههٔ ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر به‌سزایی گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار