۱۰۰ درصد سهمیه اشتغال امسال در خراسان جنوبی تحقق یافت

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری ۶ هزار و ۲۷۷ نفر بوده که ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 12 March 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی‌اکبر اکبری‌راد با بیان این خبر عنوان کرد: کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان از جمله اداراتی هستند که تعهد اشتغال دارند.

وی بیان کرد: حمایت از فعالیت‌های اقتصادی که بیشترین اثرگذاری را بر بهره‌وری و اشتغال به‌صورت همزمان دارند در دستور کار شورای‌ عالی اشتغال قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: تلاش بر این است که این هدف مهم با هماهنگی تمامی نقش‌آفرینان عرضه و تقاضای نیروی کار و به‌کارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی محقق شود.

وی گفت: سیاست دولت مردمی در سال ۱۴۰۱ ایجاد اشتغال، تاکید بر اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به توسعه اشتغال و رفع بیکاری در استان‌هاست که در این خصوص پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ادامه دارد تا منجر به توسعه کارآفرینی و رفع بیکاری در استان‌ها شود.

اکبری‌راد اضافه کرد: تعهد نهایی استان خراسان جنوبی در موضوع ایجاد اشتغال جدید برای سال آینده در بخش‌های مختلف اقتصادی ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر است.

وی اظهار کرد: این تعهد اشتغال برای سال آینده در حوزه صنعت چهار هزار و ۵۷۹ نفر، حوزه کشاورزی ۲ هزار و ۶۹ نفر و در حوزه خدمات چهار هزار و ۱۳۰ نفر اعلام شده که با اهتمام و تلاش ویژه دستگاه‌های اجرایی و نگاه ویژه دولت به این استان محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی به ظرفیت‌های مرز و توسعه اقتصاد مرزی اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغیه شورای ‌عالی اشتغال، وزارت امور خارجه مکلف به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در راستای اولویت‌های استان با کشور همسایه در زمینه توسعه اشتغال و اقتصاد استان است.

وی از راه‌اندازی سامانه سماک (سامانه ملی اشتغال و کسب و کار) خبر داد و گفت: در این سامانه باید دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه نسبت به بارگذاری داده‌ها همچنین بهره‌برداری از آن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار