فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ۱۰۲ مرکز مشاوره در کرمانشاه وجود دارد، سامانه تسنیم هم برای متقاضیان طلاق است که از سوی دادگستری به سامانه تسنیم معرفی و ۴ جلسه مشاوره را میگذرانند تا نتیجه به دادگاه ارسال شود البته حدود ۲۰ درصد از آنها منجر به سازش میشوند.
وی افزود: بیشترین ارجاع نخست در رابطه با مشاوره خانواده است و پس از آن مرتبط با کودکان است که در رابطه با مسئله تربیت و اختلالات و یا افرادی که مشکلات تحصیلی دارند، مراجعه مینمایند.
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: مرکز مشاوره تلفنی هم به نام ۱۴، ۸۰ ایجاد شده که حدود ۲۵ الی ۲۶ هزار تماس در آن وجود دارد که مشکلات خانوادگی، کودکان و سایر مسائل در آن مطرح میشود.
وی تصریح کرد: حدود ۲ الی۳ ماه است که پروندههای تمکین شکل گرفته و این پروندهها از طریق دفاتر قضایی به دفتر مشاوره ارجاع داده میشوند و پس از مشاوره به دفاتر قضایی باز میگردد که اگر منجر به سازش نشود کار آنها از طریق دادگاه اجرا خواهد شد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: چنانچه سازش صورت گیرد که امکان آن بسیار زیاد است در همان مرکز پرونده مختومه اعلام میشود و با یکدیگر توافق میکنند.
محمدی تاکید کرد: حدود ۱۰ الی ۱۲ نفر پشت نوبت وجود دارد، اما در جلسه کمیته، نظارت و ارزیابی از متقاضیان مصاحبه اخذ میشود و مدارکشان بررسی میگردد و افرادی که شرایط ویژه داشته باشند، اضافه میشوند.