رئیس اداره ورزش و جوانان تربت‌جام از خسارت به تنها استخر سرپوشیده این شهرستان براثر از انفجار دیگ بخار در پی عمل نکردن سوپاپ اطمینان به این مکان ورزشی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 28 September 2021

محسن سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک رضوی در تربت‌جام با اشاره به اعلام بازگشایی مکان‌های ورزشی از سوی ستاد کرونا به لحاظ وضعیت زرد کرونایی این شهرستان اظهار کرد: بر این همین اساس استخر سرپوشیده پردیس برای استفاده شهروندان عزیز در آخر هفته جاری و یا اول هفته آینده بعد از پنج ماه تعطیلی برای بازگشایی مجدد باید تست گیری می‌شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام ابزار کرد: متأسفانه در شب گذشته طی فرآیند تست گیری، یکی از دیگ‌های بخار به دلیل عمل نکردن سوپاپ اطمینان بر اساس اظهارنظر کارشناسان آتش‌نشانی شهرستان منجر به ترکیدگی و بروز خسارت شد که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت.

وی به فرسوده بودن تأسیسات باگذشت 15 سال از عمر تنها استخر سرپوشیده این شهرستان اشاره کرد و اضافه کرد: علت اصلی این انفجار از سوی کارشناسان آتش‌نشانی تربت‌جام و نیز کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان برابر مکاتبه و اعلام شرح حادثه در دست بررسی است.

مدیر آتش‌نشانی تربت‌جام با اشاره به اطلاع این حادثه در ساعات اولیه شب گذشته توسط یکی از ساکنین محدوده استخر طی تماس تلفنی به دایره آتش‌نشانی شهرستان، گفت: سریعاً یک گروه از آتش‌نشانان به محل انفجار اعزام شد که در این حادثه علاوه بر منفجرشدن دیگ بخار و پرت شدن مشعل، به لوله‌ها، تأسیسات تابلو برق و شیشه‌های این مجموعه ورزشی خسارت مالی واردشده است.

قادری ۹۰ درصد علت ترکیدگی دیگ بخار را فشار داخل دیگ و عمل نکردن سوپاپ اطمینان اعلام کرد و افزود: سوپاپ اطمینان در هنگام بالا رفتن درجه آب از حد مجاز عمل‌نکرده که این امر موجب ترکیدگی دیگ و بروز خسارات گردید و برابر اظهارات مسئول فنی استخر تمامی سیستم‌ها چک، شیر تخلیه باز و هواگیری انجام گرفته است ولی این حادثه در فاصله ۱۵ دقیقه که برای انجام کارهای دیگر استخر رفته بوده اتفاق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار