گزارشی از نشست ۴ ساعته رسانه ای‌ها با دکتر فتحی؛
خبرنگاران رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و نشریات مختلف کردستان، در نشستی صمیمی با دکتر محسن فتحی، رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، بار دیگر از دغدغه‌های قدیمی خود و البته مردم سخن گفتند. سالن محل جلسات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج، این بار میزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان بود تا به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، نشستی صمیمی و خودمانی برگزار شود.
کد خبر: ۹۸۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 14 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، منصور اولی عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان اظهار داشت: رسانه‌های استان به طور کلی در طول چند سال اخیر عملکرد قابل تقدیری داشته و از بسیاری ادارات و دستگاه‌ها بهتر عمل کرده اند.
وی بر لزوم ایجاد کارگروه توسعه و رسانه در استان تاکید کرد و افزود: توسعه در بخش‌های مختلف، بدون توسعه رسانه‌ای قابل تحقق نیست و این مهم از مسیر رسانه و با اهمیت دادن به مطبوعات و کمک گرفتن از آن‌ها میسر است.
عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان رسانه را ابزاری نظارتی بر عملکرد دستگاه‌ها دانست و اضافه کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس ارتباط بیشتر و بهتری با خبرنگاران داشته باشند و از دیدگاه‌های این قشر فرهیخته برای توسعه استان بهره گیرند.
اولی با بیان اینکه هیچ نهاد حاکمیتی بدون نقص نیست و برخی رسانه‌ها هم نقص دارند ادامه داد: اغلب مدیران انتظار دارند که خبرنگاران و رسانه‌ها در قالب سیاست و خواسته‌های آنان فعالیت کنند که این امر اصلا قابل قبول نیست و رسالت اصلی رسانه زیر سوال می‌رود، ضمن اینکه موجب سلب اعتماد مردم از رسانه‌ها می‌شود.
لزوم اختصاص بودجه ویژه به رسانه‌ها و نشریات کُردی
رییس انجمن صنفی نشریات کردستان هم ضمن تلخ دانستن روز خبرنگار به واسطه شهادت "محمود صارمی" به دست طالبان، افزود: نشریات باید به سمتی حرکت کنند که کمترین انتظارات را از مسوولان داشته باشند و این امر نیازمند توجه خاص در بحث اختصاص بودجه است.
هوشیار بابایی با بیان اینکه نشریات و مطبوعات کُردی اصلی‌ترین ویترین مطبوعات استان در کشور هستند، اضافه کرد: مطبوعات کُردی شرایط خاص خود را دارد و در بحث بودجه باید نشریات محلی ویژه دیده شوند.
وی با بیان اینکه فعالان عرصه رسانه نباید دغدغه مسکن داشته باشند و باید این مشکل رفع شود، یادآور شد: در حال حاضر فقط سه نشریه محلی کردستان یارانه می‌گیرند که انتظار داریم همه نشریات از یارانه برخوردار شوند.

رییس انجمن صنفی نشریات کردستان خواستار نگاه باز مدیران به وظیفه رسانه‌ها شد و گفت: از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم به دور از حرکت‌های عوام فریبانه، پیگیر رفع مشکلات مردم و خبرنگاران باشند.
نگرانی از افزایش بی‌اخلاقی در فضای مجازی
میدیا رحیمی خبرنگار صدا و سیمای مرکز کردستان هم به قتل‌های خانوادگی و خشونت‌های اخیر در سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه در فضای مجازی به راحتی این اتفاقات ناگوار به نمایش گذاشته می‌شود، نوعی آلودگی و بی اخلاقی است.
وی فعالیت رسانه‌های استان را خوب و حرفه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: از مسوولان و دستگاه‌های مرتبط انتظار داریم در فضای مجازی ورود کرده و رسانه‌ها نیز عوامل افزایش خشونت را به صورت کارشناسی شده مورد کنکاش و تحقیق قرار دهند تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری در استان نباشیم.
لزوم استفاده از ظرفیت بانوان در مدیریت‌ها
یکی از بانوان فعال در عرصه رسانه هم دغدغه اصلی برخی خبرنگاران را بالا بودن هزینه‌های درمانی و نداشتن بیمه عنوان کرد و خواستار چاره‌اندیشی مسوولان در این زمینه و لحاظ کردن تخفیف هزینه‌های درمانی برای اصحاب رسانه شد.
روناک کنعانیان در ادامه از انتخاب مدیران فعال در ستاد‌های انتخاباتی برای مدیریت ادارات در دولت‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: از دولت جدید و نمایندگان مجلس انتظار داریم، افراد توانمند و شایسته را برای مدیریت دستگاه‌های اجرایی گزینش کرده و در این رابطه از سلیقه‌گرایی و پارتی بازی پرهیز شود.
وی گریزی به وجود بانوانی توانمند و دلسوز در استان برای کسوت مدیریت در حوزه‌های مختلف داشت و افزود: از توانمندی بانوان برای مدیریت در رده‌های مختلف استفاده شود، چراکه دلسوزانه در راستای خدمت به مردم گام می‌بردارند.
آب شرب سنندج کی گوارا می‌شود؟
خبات ساعدی سرپرست خبرگزاری مهر کردستان هم دیگر سخنران این آیین، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم سنندج، رفع طعم و بوی آب شرب این شهر است، طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ اظهار داشت: این طرح هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت دارد و قرار است کمتر از یکسال اجرایی و به بهره‌برداری برسد.
فتحی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از مشکلات ما در بحث آب شرب، هدررفت ۴۰ درصدی در بخش توزیع است که به فرسوده بودن شبکه توزیع برمی‌گردد و باید اصلاح شود.

ساعدی راجع به ترکیب کابینه رییس جمهوی از نماینده مجلس پرسید که محسن فتحی در جواب گفت: وزرای پیشن‌های افرادی متخصص، توانمند و مردمی هستند و قطعا اغلب آنان رای اعتماد خواهند گرفت.
عدم حمایت مالی دستگاه‌ها و بخش خصوصی از ورزش کردستان برای حضور در لیگ‌های کشوری، مشکل مالی خبرنگاران و بی‌توجهی به هنرمندان دارای مشکل مالی، از دیگر مباحثی بود که خبرنگاران به آنان اشاره کردند و خواستار توجه نماینده مجلس به این مسائل شدند.
در پایان این نشست، رییس مجمع نمایندگان کردستان از اهالی رسانه با اهدای لوح تقدیر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار