در این چند روز که خبر انتخاب شهردار سنندج توسط شورای محترم شهر سنندج اعلام شد موجی از اعتراضات در رسانه‌ها و محافل عمومی جامعه ایجاد شده است و حرف‌ها عجیب و غریب به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۹۸۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 11 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، ما در یادداشت گذشته اشاره کردیم که رسانه‌ها و سایت‌ها خبری که امروز رکن چهارم دموکراسی محسوب میشود و همچنین ابزاری برای مطالبات جامعه از مدیران است، اما متاسفانه در اختیار اربابان قدرت و سیاست قرار گرفتند و هر چیزی را به نام مطالبات مردم، ولی در حقیقت برای منافع سیاسی و اجتماعی اربابان خودشان می‌نویسند.
ما در اینجا قصد انکار انتقاد از مدیران را نداریم و آن را وطیفه درست و صحیح خبرنگاران می‌دانیم، ولی مسئله مهم اینجاست که این خبرنگاران و سایت‌های خبری متاسفانه در مورد مطالبات مردم دچار پارادوکس شده اند، از یک طرف دنبال مطالبات مردم و آگاهی بخشی به جامعه هستند و از طرف دیگر در برابر اربابان خودشان سکوت اختیار می‌کنند.
اگر این خبرنگاران به دنبال مطالبات مردم و جامعه هستند باید در مرحله اول این مطالبات را از اربابان خودشان درخواست کنند و برای خبرنگاران خط قرمز جامعه و مردم باشند. متاسفانه خبرنگاران و سایت‌ها خبری طبق تغییر شرایط اجتماعی و سیاسی سخن می‌گویند و هر روز به بهانه‌ها مختلف به دنبال تامین منافع اربابان خودشان هستند.
اگر به این سایت‌ها خبری نگاه کنیم متاسفانه نگاه شخصی و کسب منافع برای اربابان قدرت و سیاست بیشتر از مطالبات مردم قابل مشاهده است و در بیان و سخنان آن‌ها باید شک و تردید کرد. همین سایت‌ها خبری در ایجاد و خلق شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه نقش و سهم بزرگی دارند و هر گونه نتایج منفی این شرایط بر گردن این خبرنگاران است.
امروز ما در محافل رسانه‌ای و سایت‌های خبری مشاهده می‌کنیم که چطور همین سایت‌ها به نام مطالبات مردم، ولی متاسفانه به گام اربابان قدرت و سیاست بر سر راه شهردار سنندج مانع تراشی می‌کنند و در سایت‌ها خبری آن‌ها از غیر مردمی و عدم تخصص شهردار سنندج اشاره می‌کنند، ولی برای ما سوال است که مردمی بودن چه تعریفی دارند؟ ما براساس چه شاخص‌هایی و ملاک‌های یک مدیر مردمی را برای جامعه معرفی کنیم؟ این یک سوال منطقی و عقلی است و نمیتوان آن را انکار کرد.
به عنوان نمونه ما در منطق وقتی میخواهیم یک چیز و یا یک اشیا را تعریف کنیم و آن را از مابقیه اشیا متمایز کنیم باید شاخص‌های را داشته باشیم که مخصوص آن اشیا باشد. مثلا ما قصد داریم آب را تعریف کنیم، باید تعریف ما از آب به گونه‌ای باشد که آن را از مابقیه مایعات موجود در نظام هستی جدا کنند.
ما در تعریف آب می‌گویم آب مایع بی رنگ، بی مزه، بی بوه و از ترکیبات اکسیژن و هیدروژن درست شده است و تعریف ما فقط شامل آب خواهد شد و نمیتوان به دیگر مایعات دیگر از جمله بنزین و نوشابه و دوغ نسبت داد. به عبارت دیگر ما براساس این گونه شاخص‌های آب را تعریف و برای دیگران مورد شناسایی قرار دادیم و دیگران هم براساس این تعریف ما قادر به شناخت آب خواهند بود. در مورد مسئله مردمی بودن شهردار سنندج باید این سایت‌های خبری شاخص‌هایی را برای ما مشخص و معلوم کنند تا برای ما اثبات شود که چه کسی مدیر مردمی است؟
اما متاسفانه این سایت‌های خبری، چون به دنبال منافع اربابان قدرت و سیاست هستند از هر نوع وسیله استفاده خواهند کرد تا یک دروغ را به عنوان حقیقت برای جامعه خلق کنند و در سایه این حقیقت دروغ نما بتوانند افکار عمومی جامعه شکل دهند و این یک نوع "از خود بیگانگی" نام دارد.
از خود بیگانگی یعنی انسان از خودش احساس بیگانگی کنند و وجود خودش را از انسانیت و فطری انسانی خالی کنند و به معنای واقعی نوکر و اسیر دست دیگران باشند و امروز این رسانه‌ها و سایت‌های خبری متاسفانه دچار "از خودبیگانگی" شده اند و از خودشان عنصر اختیار را سلب کردند و تابع دستورات اربابان خودشان هستند.
این سایت‌ها خبری امروز در مورد آقای رشیدی همین مشکل را دارند و خودشان هم می‌دانند که آقای رشیدی گزینه درست و پاک دستی در شورای شهر سنندج است، اما به دلیل اسیر بودن در دست اربابان مجبور هستند یک دروغ سیاسی را به نام حقیقت در مورد آقای رشیدی ارائه بدهند و ما از این سایت‌ها خبری خواهش می‌کنیم اگر مدارک و اسنادی را دارند لطفا از اربابان قدرت و سیاست خودشان درخواست و مطالبات کنند.
با توجه به شناخت و معرفتی که ما از دنیای سیاست و قدرت داریم این نکته مهم برای همه ما روشن شده است که اگر یک جریان اسنادی را داشته باشند برای کسب منافع سیاسی و قدرت استفاده خواهند کرد و امروز هم این اسناد و مدارک اگر در اختیار جریان‌ها مخالف آقای رشیدی باشند بدون هیچ شک و تردیدی ارائه خواهند کرد، اما و هزاران، اما دیگر این جریان‌ها مخالف که تا چند ماه آینده مسند قدرت و سیاست را از دست می‌دهند و از کسب قدرت توسط آقای رشیدی احساس دشمنی و کینه توزی می‌کنند و خودشان را به هر آب و آتش می‌زنند تا چهره یک فرد سالم را خراب کنند، در حالی که این جریان‌ها فراموش کردن که مسیر غلط و اشتباه ۸ سال گذشته دیگر جواب نمی‌دهند و سایت‌ها خبری آن‌ها هم همانند ۸ سال گذشته توانایی فریب دادن مردم و جامعه را ندارند.
آقای استاندار و تیم ایشان که در طول این ۸ سال از طریق استخدام و اسیر کردن خبرنگاران و سایت‌های خبری به فکر فریب دادن مردم بوده است خوشبختانه امروز به جایی که رسیده که از درون خودش دچار متلاشی و نابودی شده است و از اینکه کسی مثل آقای رشیدی در مسند قدرت قرار گرفتند از شدت نفرت سیاسی خودش را به آب و آتش میزند، اما امروز بعد از ۸ سال نابودی و فریب دادن مردم دیگر این سایت‌های خبری و خبرنگاران اقای استاندار توانایی فریب دادن جامعه و مردم را ندارند و حتی خبرنگاران و سایت‌های خبری هم به خوبی به نکته آگاهی دارند.
از طرف دیگر اگر خبرنگاران و سایت‌های خبری دنبال شفاف سازی و آگاهی بخشی به مردم و جامعه هستند چرا از مدیران مطالبات مردمی را پیگیری نمی‌کنند؟ اگر برای این سایت‌های خبری تخصص مهم و ملاک باشد چرا از به دنبال تخصص آقای استاندار نمی‌روند؟ چرا این خبرنگاران که باید چشم و گوش جامعه باشند در مورد این ۸ سال گذشته دچار کم بینایی و کم شنوایی شده اند؟ جواب این سوالات را باید از این خبرنگاران بپرسیم که بدون ارائه مدارک و اسناد به دیگران تهمت و توهین می‌کنند.
ما مجددا در اینجا تکرار می‌کنیم که تخصص برای ما مهم و اهمیت دارد و در کنار تخصص باید به تعهد و تجربه هم اشاره کرد. ما به دنبال تخصص و تعهد هستیم و هر کس این دو ملاک را داشته باشد برای ما قابل احترام است و تفاوت‌ها بومی و غیر بومی جز ملاک و شاخص‌ها غلط و اشتباه است که متاسفانه جریان‌ها سیاسی کم تجربه و نا آگاه به دنبال انتخاب بین بومی و غیر بومی هستند.
مختار سلیمانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار