مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تأمین آب پایدار ۶ روستای شهر شویشه با جمعیت ۳۹۶۱ نفر از طریق مجتمع نگل طی ۳ فاز در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۸۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 11 August 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان مهندس علیرضا تخت شاهی اظهار کرد: منطقه کلاترزان با مرکزیت شهر شویشه جزو مناطق شهرستان سنندج با ۴۸ روستا و جمعیت ۱۸۰۶۹ نفر است که از این تعداد ۲۰ روستای آن با جمعیت ۸۱۹۱ نفر شامل ۳۵۲۹ اشتراک تاکنون تحت پوشش شبکه آب شرب قرار گرفته اند.
وی افزود: در حال حاضر یکی از پروژه‌های روستایی در حال اجرای مهم استان، پروژه تأمین آب شرب پایدار مجتمع نگل است. این پروژه طی ۳ فاز نیاز آبی روستا‌های نگل، زونج، دریله، برقرو، دانیکش و رشنش با جمعیت مجموع ۳۹۶۱ نفر و ۹۶۴ خانوار را برای همیشه برطرف خواهد نمود.
به گفته مهندس تخت شاهی در این پروژه یک حلقه چاه (در مجاورت دیواره سد آزاد بنیدر) به عمق ۱۱ متر با ۲ عدد گالری به متراژ ۶۰ متر و با دبی بیش از  ۱۵ لیتر بر ثانیه اجرا می‌شود و با احداث ۱ باب ایستگاه پمپاژ سرچاهی و ۳ باب ایستگاه پمپاژ میانراهی و تعداد ۱۱ باب مخزن (ذخیره ومیان راهی) با حجم‌های ۵۰، ۷۰، ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰ (جمعا ۱۳۷۰ مترمکعب) و همچنین احداث خط لوله سایز‌های ۷۵، ۹۰، ۱۱۰، ۲۰۰ پلی اتیلن جمعا به متراژ ۳۰۵۸۵ متر پروژه تکمیل خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین در راستای تأمین آب پایدار شهر شویشه نیز خط انتقال لوله سایز ۱۶۰ پلی اتیلن از خط انتقال سامانه سد آزاد به طول ۴.۵ کیلومتر تا مخزن ۵۰۰ مترمکعبی شویشه اجرا شده که پس از انتقال آب از سد آزاد این نیاز تأمین خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار