رئیس انجمن عکاسان استان قم گفت: کتاب «خواهر خورشید» اثری نفیس و ماندگار است که جای خالی آن به شدت احساس می‌شد.
کد خبر: ۹۸۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 25 July 2021

به گزارش تابناک قم، ابراهیم سلیمانی در نشست خبری نخستین کتاب عکس حرم حضرت معصومه (س) با عنوان «خواهر خورشید» که در مجموعه دنیای کتاب برگزار شد، اظهار کرد: این کتاب نفیس حاصل حدود دو دهه تلاش امیرحسامی نژاد است و به نوعی می‌توان این کتاب مصور را مستند نگاری عنوان کرد.

وی با تاکید برتلاش و زحمات بی وقفه این عکاس قمی برای ثبت لحظات مختلف از حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: وجود چنین اثر ارزشمندی که نماهای بیرونی و درونی حرم را به تصویر بکشد خالی بود و این اثر به عنوان یک اثر نفیس و ماندگار باقی خواهد ماند.

رئیس انجمن عکاسان استان قم با اشاره به اینکه چنین اثری از حرم در طول حدود نیم قرن گذشته نداشته‌ایم، گفت: در سابقه انتشار کتاب از حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) فقط یک کتاب سه جلدی وجود دارد که با موضوع فنی و معماری است که در سال‌های دور به رشته تحریر در آمده است.

وی با عنوان اینکه کتاب «خواهر خورشید» گنجینه‌ای ارزشمند است که به حمایت همه نیاز دارد، تصریح کرد: نگارش کتاب خواهر خورشید را می‌توانیم افتخار بزرگی برای امیر حسامی نژاد عنوان کنیم.

سلیمانی با اشاره به بهره بردن از ظرفیت‌های موجود در استان قم برای انتشار کتاب «خواهر خورشید» اضافه کرد: حسامی نژاد در زمینه‌های گرافیک، خوشنویسی و صحافی این کتاب از استعدادها و امکانات موجود در استان قم بهره برده است.

رئیس انجمن عکاسان قم با اشاره به زمان رونمایی از این کتاب نفیس خاطرنشان کرد: پیش از عید سعید غدیر آیین رونمایی از کتاب عکس خواهر خورشید برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار