رئیس کل دادگستری استان کردستان در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری قروه:
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان قروه اظهار داشت: پیشرفت‌های فناورانه در دوره تحول قضایی سبب کاهش مراجعه بیش از ۴ میلیون نفر به دادگستری‌های سراسر کشور شده است.
کد خبر: ۹۷۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵ 26 June 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، صبح امروز و در پنجمین روز از هفته قوه قضاییه و با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان کردستان به همراه اعضای شورای قضایی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، ساختمان جدید دادگستری شهرستان قروه به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
در ابتدای این مراسم که بصورت ویدیوکنفرانس و ارتباط مستقیم با ریاست محترم قوه قضاییه صورت گرفت، حجت الاسلام و المسلمین حسینی افتتاح این ساختمان را به مردم شهرستان قروه تبریک گفت و افزود: سیاست‌های ریاست معظم قوه قضاییه در دوران تصدی این قوه شامل تحول قضایی، روحیه جهادی و اخلاص کارکنان قضایی و همچنین اطلاع رسانی به موقع از اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: در بحث سامانه‌های قضایی در قوه قضاییه خوشبختانه شاهد تحول عظیمی بوده ایم که با راه اندازی سامانه‌های مختلف قضایی کاهش مراجعه بیش از ۴ میلیون نفر به دادگستری‌های سراسر کشور را شاهد بوده ایم.
وی دادگستری شهرستان قروه را در بحث دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک را در استان از شهرستان‌های برتر عنوان کرد و افزود: هم اکنون اعزام زندانی از زندان قروه به دادگستری صورت نمی‌پذیرد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان به بحث حقوق عامه پرداخت و اظهار داشت: در معدن قزل قیه سریش آباد با ورود دستگاه قضایی استان حکم خلع ید صادر و اجرا گردید و بر اساس نامه مکتوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر هبه معدن مذکور به شهرداری سریش آباد موضوع در شورای تامین استان مصوب و مقرر گردید از باب صیانت از حقوق عامه کمیته‌ای تشکیل و بر عملکرد درآمد و هزینه‌های آن بصورت مستمر نظارت نموده تا تمامی درآمد‌های این معدن صرف مردم شریف بخش سریش آباد گردد.
همچنین در ابتدای این مراسم محمدکریم صادقی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان کردستان به تشریح مشخصات ساختمان جدید دادگستری قروه پرداخت و افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت ۵۰۵۳ متر مربع با زیربنای ۳۵۲۰ متر مربع احداث گردیده که شامل ۵۳ اتاق و ۱۹ شعبه قضایی می‌باشد که امروز شاهد افتتاح این ساختمان توسط رئیس کل محترم دادگستری استان هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار