سرهنگ عبدالله فاتحی:
رییس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: شهروندان از مامور بودن کسانی که خود را مامور انتظامی، سازمان‌ها یا نهادهای دولتی معرفی می‌کنند و تقاضای بازرسی دارند اطمینان حاصل کنند و مراقب مامور نماها باشند.
کد خبر: ۹۷۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 26 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ عبدالله فاتحی اظهار داشت: مجرمان مامورنما با استفاده از سهل انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از آن‌ها در رسیدن به اهداف پلید خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: همه ماموران نیروی انتظامی، با لباس نظامی و یا با لباس شخصی حتی بدون درخواست فردی که مورد بازرسی قرار می‌گیرد، مکلف به ارائه نشان و کارت شناسایی خود هستند.

سرهنگ فاتحی اضافه کرد: در صورتی که فرد مدعی، کارتی ارائه نکرد، باید از وی بخواهید این کار را انجام دهد و بدانید که امر کاملا قانونی و از حقوق مسلم شهروندان است.

وی ادامه داد: در صورت ارائه کارت نیز، بدون تعجیل و با دقت آن را بررسی کنید، زیرا برخی از سارقان حرفه‌ای ممکن است کارت شناسایی جعلی داشته باشند؛ تفاوت کارت جعلی با کارت واقعی مشهود است.

سرهنگ فاتحی یادآور شد: در بسیاری از موارد که سارقان، کارت یا حکم جعلی به همراه دارند، آن را بسیار سریع نشان می‌دهند و به فرد اجازه نمی‌دهند آن را بخوانند یا کنترل کند.

وی تاکید کرد: این افراد معمولا به صرف برخورداری از مهارت‌های کلامی و شناخت روحیات مخاطبان خود و با ایجاد اضطراب در آنان، افراد را به مأمور بودن خود قانع می‌کنند لذا مراقب این گونه افراد باشید.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان اظهار داشت: اگر فرد مدعی اصرار زیادی بر مامور بودن خود دارد و به طور مثال اسلحه خود را جایی قرار داده است که به وضوح دیده شود، اما به هیچ عنوان حاضر به اثبات هویت خود و ارائه کارت شناسایی معتبر نیست، سریع با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و مشخصات فرد مدعی را اعلام کنید. موارد این چنینی به فوریت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار