مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان علیه آفت سن مادر سمپاشی شده است.
کد خبر: ۹۵۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 14 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، فریدون حامدی از افزایش ۳۲۰ درصدی سطح مبارزه با آفت سن مادر طی سال زراعی جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته تا این موقع از سال در سطح چهار هزار و ۵۲۰ هکتار از مزارع استان با آفت سن مادر مبارزه شده بود.

وی اضافه کرد: کاهش بارندگی در فروردین و گرمتر شدن دمای هوا نسبت به سال گذشته همراه با تشویق و ترغیب گندمکاران به سمپاشی در زمانی که آفت سن در مرحله مادر قرار دارد، از دلایل این میزان افزایش سطح مبارزه با این آفت است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با اعلام اینکه روزانه پنج تا هفت هزار هکتار از اراضی استان بر علیه این آفت سمپاشی می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود که سطحی معادل ۱۳۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان تا قبل از تخم ریزی این آفت سمپاشی شود.

حامدی یادآور شد: همه امکانات در سطوح مختلف ستادی و عملیاتی برای مبارزه با آفت سن مادر در راستای ممانعت و کاهش خسارت به مزارع به ویژه مزارع گندم استان تجهیز و بکار گرفته شده است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، آفت ، کساورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار