مدیرکل استاندارد کردستان گفت: ۲۰۱ گرم و ۶۶۵ سوت طلای غیر استاندارد طی ۹ ماهه سال جاری در این استان کشف و قیچی شد.
کد خبر: ۹۳۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 11 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، ژیلا یزدانی اظهار داشت: تمام مصنوعات طلا باید دارای کدشناسایی سازنده که ترکیبی از یک حرف انگلیسی و یک عدد است، باشد و مردم هم در خرید‌های خود باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۵ واحد عرضه مصنوعات گرانبهای موجود در استان طی ۹ ماهه سال جاری مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در این مدت ۱۱۳ گشت مشترک در استان انجام شده که ۶۴ مورد آن مربوط به واحد‌های عرضه مصنوعات گرانبها است.

مدیرکل استاندارد کردستان اضافه کرد: ۳۸ مورد نمونه برداری از واحد‌های تولیدی طلا دارای کُد استاندارد و همچنین از سطح عرضه انجام شده که از این تعداد ۳۲ مورد با استاندارد موجود نامنطبق و ۶ مورد انطباق داشته است.

یزدانی یادآور شد: طی ۹ ماهه امسال در راستای اجرای طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) هشت هزار و ۷۴ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام و ۶۵ مورد نمونه‌برداری از کالا‌های مشمول استاندارد در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد نمونه آزمون واحد‌های تولیدی، شاهد، درخواستی و تملیکی در استان یک هزار و ۵۵ مورد بوده است، افزود: از دیگر اقدامات انجام شده طی ۹ ماهه امسال در استان تدوین چهار استاندارد ملی است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، استاندارد ، طلا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار