استاندار کردستان؛
تیم اقتصادی استان با حساسیت در آزاد سازی سهام عدالت و عرضه سهام دولت ورود پیدا کند.
کد خبر: ۸۴۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 11 May 2020

استاندار کردستان امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان این مطلب گفت: این مهم فرصت مغتنمی برای استان است و باید با ارزیابی و کار کارشناسی در سوق دادن این سهام به سمت شرکت‌ها و سرمایه گذاری استان در جهت توسعه بیشتر گام برداریم .
بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم با بیان اینکه کردستان با بودجه رسمی سالانه توسعه پیدا نمی‌کند بر بهره گیری درست از سهام واگذار شده در جهت تجهیز منابع مالی استان تأکید کرد و گفت: ۳۰ درصد این سهام می‌تواند به پروژه‌های عمرانی استانی اختصاص داده شود .
ملک مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به اینکه ۱ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۸۳ نفر در استان مشمول سهام عدالت هستند گفت: سهم این جمعیت از این سهام بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است که در صورت جذب مناسب ۵ هزار میلیارد تومان آن می‌تواند به شرکت‌های سرمایه گذاری استان تزریق شود .
عملکرد پروژه‌های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ نیز در این جلسه تشریح شد .
پروژه تولید ۱۵۰۰ تنی آبزیان در دیوزناو با تامین مالی ۴۰ میلیارد تومان، بهره برداری از باند دوم راه همدان _ سنندج محدوده گردنه صلوات آباد در هفته دولت، پیگیری دوباره پروژه فرودگاه سقز که به دلیل جذب نشدن اعتبارات تخصیص یافته توسط شرکت پیمانکار از دستور کار خارج شده بود از مهمترین این برنامه‌ها بود که بر اجرای سریعتر آن تاکید شد .
امسال هم ۲۷ پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی برای اجرا در کردستان در نظر گرفته شده است.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار