مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی : هدیه ازدواج بلاعوض در آذربایجان غربی به پسران مددجویی که ازدواج می‌کنند، پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ 24 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس،جلال حسین‌زاده اظهار داشت: خانواده کوچکترین و مهم‌ترین پایگاه اجتماعی به شمار می‌رود، به طوری که در صورت آسیب دیدن این پایگاه اجتماعی به طور قطع جامعه نیز آسیب می‌بیند، بنابراین در راستای تحکیم بنیان خانواده ،فعالیت‌های گسترده و مفیدی باید داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ابعاد مالی و اقتصادی اقدامات زیادی در حال انجام دادن هستیم، ادامه داد: کمک به تامین جهیزیه دختران مورد حمایت، پرداخت کمک هزینه جهیزیه زنان بیوه که در حال تشکیل خانواده هستند، همچنین پرداخت هدیه ازدواج به پسران در حال ازدواج از جمله این اقدامات به شمار می‌‌رود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اظهار به اینکه به عنوان کمک هزینه تامین جهیزیه حداقل 2 تا 3 میلیون تومان به هر دختر زیرپوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود، اضافه کرد: همچنین هدیه ازدواج به پسران بین هفتصد هزار تومان تا یک میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه کمک هزینه تامین جهیزیه به زنان بیوه در حال ازدواج مجدد نیز پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: به این قشر از افراد زیرپوشش نیز بین یک و نیم میلیون تا 2 میلیون تومان پرداخت می‌شود، تا از این رهگذر امکان تشکیل خانواده برای آنها فراهم شود.

وی به پرداخت کمک‌های موردی برای تامین جهیزیه حتی برای کسانی که زیر پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی نیستند، اشاره کرد و بیان داشت: به این قبیل مراجعه‌های موردی بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، تا از این رهگذر کمک هرچند مختصری به قشر جوان صورت پذیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از منابع مالی کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد ،بیان داشت: این قبیل وام‌ها نیز در عمل به شعائر اسلامی در راستای تلاش برای تحکیم بنیاد خانواده در ارومیه پرداخت می‌شود، تا گره مشکلات جوانان استان گشوده شود.

حسین‌زاده با اظهار به اینکه در راستای محقق کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی همچنین توصیه‌های موکد استاندار آذربایجان غربی برای مدیریت امور بدون تکیه بر منابع دولتی گام برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای محقق کردن این قبیل امور درراستای جذب کمک‌های مردمی گام برداشته می‌شود.

به نظر میرسد اگر مسئولین کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و سایر ارگانهای مرتبط با توانمند سازی قشرهای آسیب پذیر جامعه ،بجای کمکهای موردی و موقتی ،شاید بهتر باشد تا با تاسیس و برقراری کارگاههای تولیدی دائمی و ایجاد اشتغال زایی دائمی میتوان افراد تحت پوشش این مراکز را بصورت دائمی و بدور از هرگونه کسر شان و منزلت انسانی توانمند ساخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار