جلسه مشترک مدیریت پسماند کهگیلویه ، چرام و لنده
فرماندار کهگیلویه در این جلسه اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف ما بحث حفاظت از محیط زیست و اجرای طرح جامع پسماند است و این مهم در کشورهای پیشرفته در حال انجام است اما در استان ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
کد خبر: ۵۵۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰ 27 January 2018
صبح امروز و با حضور فرمانداران، شهرداران و بخشداران شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده جلسه مدیریت پسماند در فرمانداری دهدشت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، جلسه مدیریت پسماند با حضور مسئولان ادارات ذیربط از جمله جهاد کشاورزی کهگیلویه، امور آب،محیط زیست و همچنین حضور فرمانداران، شهرداران و بخشداران سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده به منظور بحث و بررسی ابعاد طرح جامع مدیریت پسماند در سالن فرمانداری دهدشت برگزار شد.
هنوز اندر خم یک کوچه ایم
فرماندار کهگیلویه در این جلسه اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف ما بحث حفاظت از محیط زیست و اجرای طرح جامع پسماند است و این مهم در کشورهای پیشرفته در حال انجام است اما در استان ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
وی افزود: مبحث پسماند و زباله های شهری و روستایی یک مبحث مهم است چون علاوه بر ضرر و زیانی که به محیط زیست وارد میکند، در واقع به جوامع بشری نیز خسارت وارد میکند.
علی پوزش با بیان اینکه بحث سرانه تولید زباله در  شهر و در استان ما در مقایسه با دیگر شهرها و استانها بالاتر است، افزود: به یک اراده جمعی نیازمندیم تا بتوانیم شهرهای کهگیلویه بزرگ را در مبحث زباله ها و پسماندها مدیریت کنیم.
علی پوزش عنوان کرد: دفع غیر اصولی زباله ها یکی از مهمترین مشکلات شهروندان است که روزانه با آن سروکار دارند و شهرداری های کهگیلویه بزرگ باید در این زمینه با یکدیگر همکاری نمایند.
پوزش : هنوز اندر خم یک کوچه ایم / کریمی نژاد : شهر و حوزه ها را کنار بگذاریم و با هم باشیم + تصویر
 
شهر و حوزه ها را کنار بگذاریم و با هم باشیم
فرماندار شهرستان لنده در این جلسه عنوان کرد: ما امروزه با یک بحران زیست محیطی بنام مدیریت پسماند مواجه هستیم به طوری که در شهرهای ما سه برابر استانداردهای جهانی تولید زباله داریم.
وی گفت: بحث مدیریت پسماند به نحوه مصرف ما بستگی دارد و به همین دلیل است که در بحث فرهنگ سازی مشکل داریم.
دارا کریمی نژاد بیان کرد: ما باید بحث شهرها و حوزه ها را کنار بگذاریم و همه با هم در کنار هم برای انجام این مهم یک مدیریت اصولی داشته باشیم.
کریمی نژاد از اصحاب رسانه حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد و عنوان کرد: رسانه ها میتوانند در بحث فرهنگ سازی و تفکیک کردن زباله ها از درب منزل اقدامات مؤثری ایفا کنند و این فرهنگ سازی را انجام دهند.
محیطی برای هر سه شهرستان در نظر بگیریم که بعدا به مشکل نخوریم
اسفندیار برخه شهردار دهدشت اظهار داشت: برای مدیریت پسماند باید یک برنامه ده ساله را برنامه ریزی کنیم و به ازای هرسال به یک هکتار زمین و در کل به ۱۱ هکتار برای انجام طرح جامع مدیریت پسماند نیازمندیم.
وی گفت: دوستان و مدیران باید مکانی را انتخاب نمایند که هم به لحاظ مسافت و هم به لحاظ کاهش آلودگی های زیست محیطی برای هر سه شهرستان بهنرین مکان باشد تا بعدها و در آینده مجددأ با مشکل مواجه نشویم.
در برنامه ریزی ها حداقل یک دوره 25 ساله لحاظ شود
دکتر بابایی مشاور طرح جامع پسماند در این جلسه گفت: بعد از تصویب طرح پسماند در سال ۸۳ قرار شد در سال ۹۰ طرح جامع پسماند در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تا پایان سال ۹۲ اجرا شود، و اکنون نزدیک به ۲۰ سال است که در این راستا مطالعاتی انجام دادیم.
وی افزود: برای انجام این طرح در شهرستان های کهگیلویه بزرگ باید ابتدا نقشه راهی تهیه کنیم و در گام اول باید مطالعات این طرح در بازه زمانی شش ماه تا یکسال انجام شود.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: مدیریت پسماند یک مدیریت تلفیقی است و تمام ارگان های موجود در منطقه از آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و فرمانداری همکاری کرده و کمک نمایند تا گام های مثبتی در این زمینه برداشته شود.
دکتر بابایی افزود: برای مکان یابی مورد نظر آیتم های زیادی مدنظر است و باید در نقطه ای باشد که کمترین ضرر محیط زیستی را داشته و کاملا اقتصادی باشد که در آینده رها نشود.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: باید افق دیدمان وسیع و طولانی باشد و این مبحث را باید برای حداقل یک دوره ۲۵ ساله در نظر بگیریم.

گزارش از سید مصطفی گنجی
---------------------------
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار