مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: دلایل آتش سوزی های اخیر در مزارع بیله سوار در دست بررسی است و نسبت به عمدی بودن آن عدله قاطع حاصل نشده است.
کد خبر: ۵۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 29 June 2015

علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: هر چند احساس می شود این آتش سوزی عمدی است، اما اینکه فرد خاصی متهم به این اتفاق باشد شناسایی نشده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش دمای محسوس بیله سوار در این آتش سوزی می تواند دخیل باشد، اضافه کرد: بررسی های کارشناسی اشاره ای به این موضوع ندارد و بنده بعید می دانم مسائل زیست محیطی دخیل باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان اینکه در برخی مواقع آتش سوزی ها سهوی است، افزود: به عنوان مثال مصرف دخانیات در مزارع و یا آتش زدن باقی مانده کشت اول برای کشت دوم از عواملی است که موجب آتش سوزی می شود.

به گفته اسلامی آتش سوزی بیله سوار ۶۰ میلیارد ریال خسارت به دنبال داشته است و به دلیل اینکه آتش سوزی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی نیست کشاورزان نمی توانند از طریق صندوق جبران مافات کنند.

تلاش برای جذب تسهیلات حمایتی

وی افزود: برغم اینکه توصیه شد بیمه از طریق شرکت های بازرگانی انجام شود همچنان استقبال نمی شود و مدیریت بحران استان در تلاش است تسهیلاتی را برای حمایت کشاورزان جذب کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: چند نامه درخواست بر همین اساس با امضای استاندار تنظیم شده و امیدواریم بتوانیم تسهیلات مناسب جذب کنیم.

اسلامی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر علت آتش سوزی در مزارع شهرستان نیر و میزان خسارت وارده گفت: این موضوع به ما اطلاع رسانی نشده و بنده در جریان آن نیستم.

وی افزود: با بررسی این اتفاق اطلاعات لازم در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار