استاندار اردبیل گفت: گردشگری از محور‌های مهم توسعه استان است و پروژه‌های متعددی به منظور تکمیل زنجیره گردشگری در استان در حال اجرا هستند.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲ 06 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی ۱۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: گردشگری یکی از محور‌های مهم توسعه استان اردبیل است و در همین راستا هم اکنون پروژه‌های متعددی به منظور تکمیل زنجیره گردشگری در استان در حال اجرا هستند.

استاندار اردبیل افزود: در حوزه گردشگری ظرفیت‌ها و موهبت‌های خدادادی مهمی در استان ما وجود دارد، اما باید زنجیره‌ها در این حوزه تکمیل شود تا بتوانیم بهره‌برداری حداکثری را از این حوزه داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این زنجیره باید هتل‌های پنج ستاره، مراکز اقامتی و مراکز تفریحی مهم در سطح استان ایجاد شود تا در کنار جاذبه‌های موجود یک زنجیره کامل را تشکیل دهد، نبود این تاسیسات باعث می‌شود که نتوانیم از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

عاملی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا، ادامه داد: پل معلق ورگه‌سران در یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و عملیات اجرایی یک مجموعه مهم گردشگری در روز‌های آتی آغاز می‌شود، علاوه بر آن دو مورد هتل پنج ستاره در مرحله تاسیس قرار دارد، پارک بزرگ آبی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب تلاش می‌کنیم زنجیره توسعه و پیشرفت استان را در حوزه گردشگری تکمیل کنیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در سال گذشته رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را در استان داشتیم که باعث شد استان اردبیل رتبه اول کشور در بازاریابی گردشگری خارجی را به خود اختصاص دهد و امسال نیز در این رابطه برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: امسال در نظر داریم که با حضور کشور‌های حاشیه خلیج فارس برنامه‌هایی را در حوزه گردشگری داشته باشیم و با توجه به علاقه‌ای که برای سفر به استان اردبیل در این کشور‌ها وجود دارد از این ظرفیت برای رونق گردشگری استان استفاده می‌کنیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار