رئیس آموزش و پرورش نیشابور گفت: متاسفانه در نیشابور به رشته‌هایی همچون کاردانش و فنی و حرفه‌ای توجه نشده و فقط به مدرک‌گرایی توجه کرده‌ایم که این موضوع به جامعه آسیب می‌زند.
کد خبر: ۵۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 21 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید جواد قوامی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: عادت کرده‌ایم که در صحبت‌ها بگوییم نیشابور یکی از مراکز علم و دانش اسلامی و نوآوری در دوران اسلام بوده و همیشه گذشته خود را به بزرگی یاد کنیم اما باید امروز این واقعیت را بپذیریم که دانشگاه ما نسبت به شهرهای همجوار زیاد پیشرفت چشمگیری نداشته و به همین دلیل همیشه ما از گذشته یاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: از نظر دانشگاهی نسبت به شهرهای همسایه خود بسیار عقب‌تر هستیم، به عنوان مثال فرض کنیم 5 هزار نفر از فرزندان ما در شهرهای دیگر مشغول به تحصیل باشند حال حساب کنید ببینید چقدر پول از این شهرستان خارج می‌شود در صورتی که اگر گسترش امکانات دانشگاه نیشابور را فراهم کنیم این میزان پول در داخل شهرستان حفظ می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور ادامه داد: در شهرستان برنامه‌ریزی و تبلیغات می‌کنیم که 2 هزار توریست و گردشگر وارد شوند تا شهر رونق اقتصادی بگیرد اما با کمی نگاه به مراکز آموزشی خود می‌توانیم حتی جذب دانشجو داشته باشیم و از این طریق به اقتصاد شهرستان کمک کنیم.

وی با بیان این مطلب که اگر امروز می‌بینیم در سطح کشور مدیرکل، وزیر و یا معاون وزیر از این شهرستان نسبت به شهرهای دیگر انتصاب نمی‌شوند، گفت: دلیل این موضوع این است که فرزندان ما در دانشگاه‌های درجه 2 و یا 3 پذیرفته می‌شوند.

قوامی‌نژاد تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان به رشته‌هایی همچون کاردانش و فنی و حرفه‌ای توجه نشده و فقط به مدرک‌گرایی توجه کرده‌ایم که این موضوع به جامعه آسیب می‌زند.

وی با بیان این مطلب که امروز دانشگاه‌ها جایگاه تولید علم و دانش هستند، گفت: ما باید زیرساخت‌های آموزشکده‌ها و دانشگاه خود را تقویت کنیم تا از ضرر تاریخی که به مردم نیشابور تحمیل شده جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار