فرمانده سپاه کردستان خبر داد
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۵ بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر راهیان نور به کردستان سفر کرده و از یادمان‌های شهدا بازدید داشته‌اند.
کد خبر: ۴۶۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 23 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی در جلسه هماهنگی ستاد راهیان نور کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌های میزبان راهیان نور است که به دلیل شرایط اقلیمی، بیشترین زائر را در تابستان داریم.

وی گفت: از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۵ بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر راهیان نور به کردستان سفر کرده و از یادمان‌های شهدا بازدید داشته‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: در همین مدت، حدود ۱۶۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند که بیشترین آن مربوط به قشر دانش‌آموز است.

وی با قدردانی از استاندار و سایر مسئولان دستگاه‌های اداری استان که در بحث راهیان نور اهتمام داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد، این موضوع در سال جاری هم استمرار یابد.

سردار رجبی افزود: هر چند دستگاه‌ها و از جمله، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری سنندج، آموزش و پرورش، فرمانداری سنندج و دستگاه‌های دیگری در بحث راهیان نور استان همکاری می‌کنند اما امکانات و زیرساخت‌های راهیان نور استان با جنوب قابل مقایسه نیست چرا که همه مسئولان چنین می‌پندارند که جنگ فقط در جنوب اتفاق افتاده است.

وی با یادآوری ظرفیت ۳ هزار نفر اسکان شبانه در کردستان، اظهار کرد: این فضا کفاف میزبانی استان را نمی‌دهد لذا نیاز است که اهتمام ویژه‌تری نسبت به این موضوع داشته باشیم چرا که روزانه میزبان حدود ۵ تا ۶ هزار نفر از زائران هستیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در حال حاضر از ظرفیت آموزش و پرورش در بحث اسکان زائران راهیان نور استفاده می‌شود اما زائران گلایه‌مند هستند که شاید مدارس خوب در اختیار این کار فرهنگی قرار نمی‌گیرد.

وی خواستار توجه ویژه به بهسازی و آسفالت مسیرهای دسترسی به یادمان‌های شهدا شد و با قدردانی از وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطر احداث حسینیه یادمان سیران‌بند بانه، افزود: یکی دیگر از وزارتخانه‌ها قرار است مشابه چنین اقدامی در یادمان خانم‌شیخان مریوان انجام دهد که می‌طلبد استاندار کردستان این مهم را پیگیری کند.

سردار رجبی با عنوان این مطلب که زائرسرای منطقه دالانی تا ۲۰ روز دیگر افتتاح خواهد شد، یادآوری کرد: حسینیه در یادمان بوالحسن بانه هم احداث شده اما اتمام و تکمیل آن نیازمند اعتبار است.

وی با اشاره به برگزاری بسیار مناسب کنگره یک هزار پیشمرگ مسلمان کرد و تامین زمین باغ‌موزه دفاع مقدس استان، از استاندار خواست تا در تامین امکانات و ایجاد زیرساخت‌های راهیان‌نور هم کمک ویژه‌ای داشته باشند.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار