جلالی‌زاده در جشن پیروزی «روحانی» در ورزشگاه آزادی سنندج:
رئیس ستاد انتخاباتی «روحانی» در استان کردستان با بیان اینکه «روحانی» باید صادقانه به وعده‌هایی که به مردم کردستان داده عمل کند گفت: رأی 73 درصدی مردم کردستان، رأی به تغییر است و رئیس جمهور باید مدیران نالایقی را که در کردستان هستند تغییر دهد.
کد خبر: ۴۲۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 22 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، جلال جلالی‌زاده شامگاه یکشنبه در جشن پیروزی حجت‌الاسلام «روحانی» که در ورزشگاه آزادی سنندج برگزار شد با تقدیر از حامیان ستاد «روحانی» در استان اظهار کرد: شور و شوق جلسه حاضر متعلق به ما نیست بلکه متعلق به کسانی است که برای «آزادی» زحمت کشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در یکی از روستاهای کردستان 110 رأی یعنی صددرصد آراء روستا به نام ««روحانی»» به صندوق ریخته شده گفت: یکی از نگرانی‌های ما قبل از برگزاری انتخابات اخیر این بود که مردم محروم و روستائیان شاید به واسطه فریب‌خوردن بابت یارانه 50 هزار تومانی رأی خود را به نام رقیب‌مان به صندوق بریزند ولی دیدیم که آگاهی و فهم و شعور این مردم بالاتر از حد مورد انتظار ما بود.

رئیس ستاد انتخاباتی «روحانی» در استان کردستان با تقدیر از کسانی که به گفته وی به «آزادی و عدالت انسانی» رأی داده‌اند، تصریح کرد: ماهیت کار سیاسی و انتخابات رقابت است؛ رقابتی بین دو روش و در اینجا جنگ بین حق و باطل نیست، جنگ کفر و ایمان نیست بلکه هر گروه، جناح، دسته و حزبی معتقد است بهتر می‌تواند کشور را اداره کند.

وی با بیان اینکه ما روش اعتدال و اصلاح‌طلبی را برای اداره کشور و استان کردستان انتخاب کرده‌ایم گفت: در رقابت سیاسی و انتخابات حتماً یکی برنده و یکی بازنده است و عوامل بسیاری در این پیروزی یا شکست دخیل هستند ولی در نهایت مردم هستند که انتخاب می‌کنند و ما خرسندیم که ملت ایران و مردم کُرد به جای رادیکالیسم، تندروی و خشونت، اعتدال و اصلاحات را انتخاب کرده‌اند.

جلالی‌زاده افزود: رأی 73 درصدی مردم کردستان به «روحانی» در مقابل تبلیغات منفی، سپماشی افراد مخرب و نفهم که مردم را به تحریم انتخابات و بی ‌تفاوتی وادار می‌کردند، مایه خوشحالی بود.

وی با اشاره به اینکه رأی مردم کردستان حاوی سه پیام بود خاطر نشان کرد: رأی ما پیام به مخالفین صندوق رأی بود، این مردم اعلام کردند به جای خشونت و مبارزه مسلحانه ما روش اصلاح‌طلبانه و صندوق رأی را انتخاب کرده‌ایم.

نماینده مردم کردستان در مجلس ششم گفت: مردم محروم، فهیم، نجیب و مظلوم کردستان تا کنون 40 بار این پیام را به مسئولان جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند اما متأسفانه برخی، تجربه ناموفق و پرهزینه تکرار می‌کنند.

وی پیام دوم رأی مردم کردستان را خطاب به محافظه‌کاران و طرفداران وضع موجود اعلام کرد و افزود: آنها می‌گویند ما از وضعیت فعلی ناراضی هستیم و روش‌ها باید اصلاح شود؛ سهم کُردها در مدیریت کشور در شأن آنها نیست، آنها از صبر ما سوء‌استفاده نکنند، تَکرار می‌کنم سهم ما کُردها در مدیریت کشور به راستی کافی نیست؛ ای مسئولان نظام جمهوری اسلامی از صبر کُردها سوء‌استفاده نکنید.

جلالی‌زاده پیام سوم رأی مردم کردستان در انتخابات اخیر را به ««روحانی»» و همکارانش اعلام و تصریح کرد: ما مردم کردستان به نخبگان‌مان و به شما اعتماد کردیم و حالا زمان آن است که شما هم به وعده‌های خود عمل کنید.

وی با طرح این سؤال که خواسته ما چیست؟ گفت: نخست آنکه تمام اصول قانون اساسی بدون هیچ‌گونه مانعی باید اجرا شود؛ دوم آنکه برای جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار، شغل می‌خواهیم، باید از صنعتگران‌مان حمایت شود، باید به جهانگردی و گردشگری ما کمک شود، باید زیرساخت‌های مورد نیاز بویژه حمل و نقل هوایی، ریلی و آزادراه‌های ما باید تکمیل شوند؛ باید از متخصصان کُرد در اداره کشور استفاده شود.

رئیس ستاد انتخاباتی «روحانی» در استان کردستان افزود: انتخابات تمام شده است و ما از همه کسانی که ممکن است در جریان انتخابات مورد بی‌مهری قرار گرفته باشند عذرخواهی می‌کنیم و رقیبان‌مان را به خاطر نامهربانی‌هایی که در حق ما روا داشتند خواهیم بخشید.

وی با اشاره به اینکه امروز، روز وحدت برای بهبود وضعیت کردستان و توسعه استان است تأکید کرد: از امروز مراقب فعالیت‌های دولت خواهیم بود؛ دولت و آقای «روحانی» باید به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند عمل کنند؛ باید به مطالبات مردم توجه کنند.

جلالی‌زاده گفت: می‌دانیم موانع بر سر راه «روحانی» بسیار زیاد است اما خواهان شهامت، شجاعت و جسارت زمان انتخابات از «روحانی» هستیم، «روحانی» باید برای برآورده کردن خواسته‌های مردم شجاعانه بایستد؛ «روحانی» باید به وعده‌های خود عمل کند، «روحانی» باید از افراد توانمند، دانشمند و متخصص ما استفاده کند.

وی به انتخابات شورای شهر سنندج اشاره کرد و افزود: همانطور که شما مردم در انتخابات شورای شهر نشان دادید که مردم سنندج تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند ولی بی‌تفاوتی مردم این شهر در گذشته سبب شده بود نتوانیم نمایندگان خوبی راهی مجلس و شورا کنیم ولی در انتخابات این دوره چه در شورای شهر و چه ریاست جمهوری مردم نشان دادند که سنندجی شجاع، فهیم و عاقل اگر به صحنه بیایند می‌دانند چه کاری انجام دهند.

نماینده ادوار کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم سایر شهرها می‌خواستند شهروند سایر شهرها را روانه شورای شهر سنندج کنند اما جسارت و حضور شما در صحنه، همه نقشه‌ها و توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی با اشاره به ثبات مدیریت در دوره اول دولت «روحانی» گفت: دولت باید در دوره دوم دست به تغییر زده و رئیس جمهور باید به عنوان نخستین کار، مدیران نالایقی را که در استان کردستان هستند، تغییر دهد.

جلالی‌زاده با اشاره به وعده‌هایی که در زمان انتخابات به مردم داده افزود: کمیته پیگیری مطالبات مردم را تشکیل خواهیم داد و از تمام نیروهای فعال سیاسی، مدنی و اجتماعی دعوت می‌کنیم در کمیته یادشده حضور پیدا کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان برای «استخدام آبدارچی» به دولت فشار نیاورند؛ نمایندگان باید با این مردم باشند، نمایندگانی که با مردم نباشند مانند برخی از نمایندگان شورای شهر، مردم آنها را به زباله‌دان تاریخ خواهند انداخت.

رئیس ستاد انتخاباتی «روحانی» در استان کردستان با بیان اینکه هرکس با ملت باشد در قلب آنها جای خواهد داشت افزود: ما خواستار تغییر هستیم؛ رأی 73 درصدی مردم کردستان، رأی به تغییر و برای استفاده از نیروهای کُرد در وزارتخانه‌ها و در مسئولیت‌های مختلف است و «روحانی» باید صادقانه به وعده‌هایی که به مردم کردستان داده عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار