جانشین رئیس پلیس فتا در کردستان:
جانشین رئیس پلیس فتا در کردستان گفت: به دلیل اهمیت فضای مجازی و گستردگی آن در بین مردم پلیس فتای استان ضمن رصد تمام فعالیت‌های انتخاباتی بداخلاقی‌های حوزه انتخاباتی را در فضای مجازی رصد می‌کند.
کد خبر: ۴۱۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 21 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، فیض‌الله منصوری در نشست بررسی جرائم انتخاباتی در فضای مجازی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پلیس فتا با توجه به وظایف ذاتی و ماموریت‌های خود و تدابیر موجود تمامی اقدامات در فضای مجازی را رصد می‌کند و با تخلفاتی که در این فضا از سوی کاربران صورت می‌گیرد برخورد می‌کند.

وی گفت: به دلیل اهمیت فضای مجازی و گستردگی آن در بین مردم پلیس فتای استان ضمن رصد تمام فعالیت‌های انتخاباتی بداخلاقی‌های حوزه انتخاباتی را در فضای مجازی رصد می‌کند.

جانشین رئیس پلیس فتا در کردستان تصریح کرد: تمام کانال‌ها و گروه‌های فعال در این زمینه شناسایی شده است و فعالیت‌های غیرمجاز آنها رصد می‌شود و اگر شخصی بخواهد در این باره شکایتی انجام دهد به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: پلیس فتا به عنوان مرزبان فضای مجازی وظیفه تامین امنیت در فضای مجازی را وظیفه ذاتی خود می‌داند و تمام مرزهای انتخاباتی را مورد پوشش قرار می‌دهد.

منصوری با اشاره به کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی افزود: مدیران و موسسان گروه‌های تلگرامی مسئول مستقیم نشر اخبار نادرست و تخریب و تبلیغ برای کاندیداها هستند، لذا باید با آگاهی کامل و شناخت جرائم انتخاباتی اقدام به نشر اخبار کنند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران گروه‌ها و کانال‌ها باید اطلاع‌رسانی کامل را انجام دهند و با علم و آگاهی کافی به این فضا ورود پیدا کنند، چراکه اگر خبر یا مطلبی در این گروه و کانال علیه کاندیدایی مطالب درج شود پلیس فتا فقط مدیران آن شبکه و گروه را مقصر می‌داند.

جانشین رئیس پلیس فتا کردستان گفت: با توجه به مشخص بودن دستور العمل‌های انتخاباتی در چهارچوب قانون توصیه می‌کنیم که نامزدها طبق قانون عمل کنند و هواداران آنها نیز برای تبلیغ کاندیدای مورد نظرشان از توهین و افترا و نشراکاذیب خودداری کنند زیرا این فضا رصد می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: با توجه به استفاده درصد زیاد مردم از فضای مجازی این فضا تبدیل به بستر مناسبی برای تهدید شده است که در صدد هستیم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

منصوری عنوان کرد: اگر کسی می‌خواهد موارد مشکوکی را با پلیس فتا در میان بگذارد می توانند با شماره تلفن 2185915 تماس بگیرند و یا با آدرس ایمیل www.kordestan_fata@polic.ir در ارتباط باشند.

وی به خطوط قرمزی که باید در بحث انتخابات و سایر موارد در فضای مجازی رعایت شود نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات زود هنگام، شایعه پراکنی، تهمت، نشر اکاذیب، افترا، هتک حرمت دیگر کاندیداها، تشویش اذهان عمومی و ایجاد بدبینی علیه نظام و کاندیداها خطوط قرمز تعریف شده است که در صورت مشاهده هر کدام از این تخلفات به صورت جدی با متخلف یا متخلفین برخورد می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار