جانشین رییس بسیج کارمندان کشور گفت: شاخص مدیریت انرژی باید در سنجش عملکرد مدیران کشور لحاظ شود.
کد خبر: ۳۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 13 May 2015
به گزارش ایرنا ، محمد امیرخانی روز چهارشنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی در دستگاه های اجرایی استان اردبیل افزود: به شاخص بندی مدیریت ها به مدیریت مصرف در دستگاه های اجرایی نیز باید توجه شده و میزان صرفه جویی در مصرف انرژی امتیازی برای رتبه بندی مدیریت ها باشد.

وی با اشاره به نقش بسیج در اداره ها گفت: بسیج باید در این زمینه نقش آفرینی کرده و با همکاری مدیریت دستگاه اجرایی برای کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف بی رویه آن تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به واردات 500 مگاوات برق از جمهوری آذربایجان در تابستان سال گذشته افزود: میزان مصرف و تولید برق کشور 50 هزار مگاوات است ولی در صورتی که مصرف بیش از حد می شود توان تولید بیش از 51 هزار مگاوات در کشور وجود ندارد.

امیرخانی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در اوج مصرف بار بیان کرد: در فصل تابستان میزان مصرف برق در کشور بالا می رود که باید با فرهنگ سازی در مصرف برق صرفه جویی کنیم تا شاهد کمبودی در این زمینه نباشیم.

وی تولید برق و ایجاد نیروگاه های جدید برق را لازمه هزینه کرد 200 هزار میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت: این میزان اعتبار برابر اعتبار عمرانی کل کشور است که فقط برای ساخت یک نیروگاه و استفاده از برق تولیدی آن در زمان های محدود سال صرف می شود.

او اظهار کرد: با صرفه جویی در مصرف برق و استفاده از تکنولوژی های جدید در استفاده بهتر از برق می توانیم علاوه بر مصرف بهینه از ساخت و نگهداری نیروگاه های جدید که نیازمند هزینه های کلان است ، جلوگیری کنیم.

امیرخانی در ادامه با تاکید بر پرهیز از مصرف گرایی بیهوده در دستگاه های اجرایی در تمام انرژی ها به عمق دشمنی استکبار جهانی علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: تهاجم فرهنگی به بی حجابی و امثال آن منحصر نیست و تمام ابعاد زندگی ما را در بر می گیرد.

وی بیان کرد: ما باید دشمن خود را از کودکی به فرزندانمان بشناسانیم و به این طریق با صرفه جویی در انرژی و اقتصاد استقلال خود را حفظ کنیم.

همایش مدیریت مصرف انرژی با همکاری سامان بسیج کارمندان سپاه حضرت عباس (ع) ، شرکت توزیع نیروی برق استان ، شرکت گاز استان ، شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل در اردبیل برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار