معاون دادگستری کردستان مطرح کرد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: کردستان به لحاظ راه اندازی مراکز مشاوره طلاق در شهرستان‌های مختلف در کشور جزو استان‌های پیشتاز بوده و هم اکنون 14 مرکز مشاوره در استان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۳۴۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 14 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، حسن بابایی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: کردستان به لحاظ راه اندازی مراکز مشاوره طلاق در شهرستان‌های مختلف در کشور جزو استان‌های پیشتاز بوده و هم اکنون 14 مرکز مشاوره در استان راه اندازی شده است و این امر به خاطر قابلیت ها و توانمندی های کردستان در خصوص وجود مشاوران و متخصصان این حوزه در مناطق مختلف استان است.

وی گفت: با راه اندازی این مراکز تمامی پرونده های دعاوی خانواده از جمله پرونده های طلاق از سوی مراجع قضایی برای مشاوره به این مراکز ارجاع داده می شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: در گذشته مراکز مشاوره‌ای تحت نظارت بهزیستی اداره می شد اما با توجه به تخصصی بودن مقوله طلاق و نیازمند حضور مشاوران مختلف، اکنون مراکز مشاوره طلاق تحت نظارت اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی دادگستری اداره می‌شوند.

وی گفت: زوج‌هایی که برای درخواست طلاق به مراجع قضایی استان مراجعه می‌کنند قبل از تشکیل پرونده برای آنها در این مراجع برای شرکت در دوره‌های مشاوره به مراکز تخصصی مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

بابایی افزود: در مراکز مشاوره کارشناسان حقوقی، روانکاوی، مددکار اجتماعی و مسائل خانوادگی در طی چندین جلسه مشاوره‌های لازم را به زوج ها ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: در این مراکز مشاوره زوج‌ها را برای توافق و تداوم زندگی مشترک راهنمایی می‌کنند و در بسیاری از موارد زوج‌ها پس از شرکت در این دوره‌های مشاوره از طلاق منصرف می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: شرکت در دوره‌های مشاوره تخصصی حتی برای کسانی که به توافق هم نمی‌رسند و اختلاف آنها به طلاق منجر می‌شود نیز می‌تواند مفید و موثر باشد.

وی افزود: افرادی که از این مراکز خدمات مشاوره‌ای دریافت می‌کنند در مقایسه با زوج‌هایی که از خدمات مراکز مشاوره بهره‌مند نیستند، آسیب‌های روانی و اجتماعی کمتری می‌بینند.

بابایی در خصوص هزینه‌های مادی شرکت در دوره‌های مشاوره قبل از طلاق خاطر نشان کرد: هزینه‌های مشاوره در این مراکز بسیار کم بوده و اگر کسانی هم توانایی پرداخت این هزینه کم را نداشته باشند، نهادهای حمایتی هزینه مشاوره آنها را برعهده خواهند گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد ارائه خدمات مشاوره‌ای به طرفین دعاوی خانواده،‌ موجب تحکیم مبانی خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار