مدیرکل ارشاد کردستان خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: سومین دهه «فرهنگ رضوی» با محوریت تکریم مقام شامخ معلمان مروج و مبلغ سیره نبوی و فرهنگ رضوی غرب کشور، ۲۲ اردیبهشت ماه سال آینده در کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 21 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: سومین دهه «فرهنگ رضوی» با محوریت تکریم مقام شامخ معلمان مروج و مبلغ سیره نبوی و فرهنگ رضوی غرب کشور، ۲۲ اردیبهشت ماه سال آینده در کردستان برگزار می‌شود.

وی گسترش فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر مردم با زندگی امام رضا(ع) را از جمله مهم‌ترین اهداف دهه فرهنگ رضوی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: سومین دهه فرهنگ رضوی از برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که با موضوع گسترش سیره نبوی و فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

وی گفت: دهه فرهنگ رضوی به صورت مجموعه‌ای از برنامه‌های معرفتی همزمان با گرامیداشت هفته معلم در سال ٩٦برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: در این دهه نمایشگاه عکس‌های قدیمی با موضوع زیارت مردمی حضرت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان بی‌بی سیده هاجره‌خاتون، کارگاه نقاشی زنده دانش‌آموزان با موضوع زندگی حضرت امام رضا(ع)، کارگاه‌های سخنرانی، اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره امام رضا(ع)،اجرای عمومی تئاتر رضوی،کارگاه عکاسی و تجلیل از معلمان مروج و مبلغ سیره نبوی و فرهنگ رضوی در غرب کشور برگزار می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران مطرح در حوزه دین با موضوع سیره نبوی و فرهنگ رضوی و مبتنی بر عرضه کتب حاوی تقریب مذاهب اسلامی و شب‌های مولودی‌خوانی در وصف پیامیر اکرم(ص) و امام هشتم(ع) را از جمله برنامه‌های اجرایی دهه فرهنگ رضوی در سطح ده شهرستان استان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: اجرای نمایش‌های منتخب استان کردستان در حوزه تئاتر رضوی از دیگر برنامه‌های اجرایی در طول دهه فرهنگ رضوی است.

وی گفت: ایجاد فضای پر نشاط با موضوعیت سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) از مهم‌ترین اهداف برگزاری دهه فرهنگ رضوی است.

حجت‌الاسلام جعفری یکی دیگر از اهداف برگزاری دهه فرهنگ رضوی را آشنا شدن مردم با زندگی ائمه معصومان به خصوص حضرت امام رضا(ع) و آشنایی با هنرهایی که در مورد زندگی ایشان دانست و افزود: با توجه به کتاب‌ها و آثار پژوهشی ارائه شده با موضوع سیره رضوی در دهه فرهنگ رضوی امیدواریم که مردم هرچه بیشتر با زندگی ائمه اطهار مأنوس شوند.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و حمایت حداکثری مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کردستان در ایام اردیبهشت معطر ٩٦ که یادآور سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان است با پیام معظم‌له در تاریخ حضورشان ٢٢ اردیبهشت ٩٦ به سومین دهه فرهنگ رضوی پایان خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار