رئیس دانشگاه پیام نور کردستان مطرح کرد
رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: دانشگاه‌ها در استان و کشور خود را در تقابل با یکدیگر می‌بینند که این تقابل بین دانشگاه‌های استان کردستان شدیدتر است.
کد خبر: ۳۳۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 19 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، اسکندر مرادی امروز در دیدار وزیر علوم با با روسای منتخب دانشگاه‌های استان کردستان به وضعیت دانشگاه پیام نور در کردستان اشاره و اظهار کرد: پیام نور یکی از افتخارات آموزش عالی کشور است که با کمترین هزینه، آموزش را تا نقطه صفر مرزی گسترش داده است و مردم از این ظرفیت آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: ما به عنوان دانشگاه پیام نور کردستان آمادگی اجرای طرح آمایش آموزش عالی در کشور و استان را داریم به شرط اینکه عدالت در آن رعایت شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان تصریح کرد: در یک نگاه کلی، هر کدام از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها بخشی از نظام آموزشی کشور هستند که با تغییر دولت‌ها، تعدادی از آنان قدرت می‌گیرند و تعدادی نیز تضعیف می‌شوند و این در اصل به ماهیت کلان آموزش عالی ضربه می‌زند.

وی گفت: متأسفانه یک فضای رقابت ناسالم در بین دانشگاه‌ها دامن وزارت علوم را گرفته است، دانشگاه‌ها در استان و کشور خود را در تقابل با یکدیگر می‌بینند که این تقابل بین دانشگاه‌های استان کردستان شدیدتر است.

مرادی رقابت فعلی دانشگاه‌ها با هم را یک رقابت غیرمنطقی عنوان کرد و افزود: اکنون تنها هدف دانشگاه‌ها سودآوری و بحث اقتصادی است که آسیب‌زا خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: همه باید برای اعتلای نظام آموزشی کشور تلاش کنیم و این در شأن نظام آموزشی ما نیست که در تقابل هم قرار بگیریم چرا که همه جزو لاینفک این نظام هستیم و باید به وظایف خود عمل کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: دانشگاه پیام نور کردستان در زمینه زیرساخت‌ها در ردیف آخر کشوری قرار دارد که می‌طلبد وزیر نیرو نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه در کردستان داشته باشد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار