استاندار کردستان یکی از زیان های وارده به استان‌های کمتر توسعه یافته در زمینه آموزش عالی را طرح بومی گزینی خواند و گفت: اجرای این طرح سبب شده جوانان مستعد استان‌های کم‌برخورداری چون کردستان در رقابت با دیگر همسن‌وسالان خود در سایر استان‌ها از تحصیل در دانشگاه‌های مطرح کشور محروم شوند.
کد خبر: ۳۳۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 19 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در نشست هیئت رئیسه دانشگاه کردستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: نظام آموزش عالی کشور علاوه بر تقویت نیروی انسانی در تولید علم نقش اساسی دارد.

وی گفت: یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های قابل قبول استان کردستان در حوزه آموزش عالی بویژه عرصه علمی است و به همین دلیل باید از ظرفیت‌های این بخش به خوبی استفاده شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: از این ظرفیت و پتانسیل استان می‌توان برای توسعه آموزش و تولید علم در کشور استفاده کرد.

وی گفت: در دولت یازدهم توجه زیادی به خواسته‌ها و مطالبات مردم استان صورت گرفته و در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی اجرایی و عملیاتی شده است.

زاهدی افزود: تاسیس رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان یکی از خواسته های مردم بود که محقق شد و این مهم در راستای عمل به اصل ۱۵ قانون اساسی بوده است.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان را موسیقی خواند و گفت: امسال برای نخستین بار در رشته موسیقی دانشگاه کردستان دانشجو پذیرش کرده است.

استاندار کردستان افزود: معتقدم برای نجات موسیقی ایران از ابتذال باید توجه ویژه‌ای به موسیقی کردی صورت گیرد.

وی یکی از زیان های وارده به استان‌های کمتر توسعه یافته در زمینه آموزش عالی را طرح بومی گزینی خواند و اظهار کرد: اجرای این طرح سبب شده جوانان مستعد استان‌های کم‌برخورداری چون کردستان در رقابت با دیگر همسن‌وسالان خود در سایر استان‌ها از تحصیل در دانشگاه‌های مطرح کشور محروم شوند.

زاهدی خواستار تجدیدنظر در این حوزه شد و گفت: انتظار می‌رود که در راستای توجه به نیازهای دانش آموزان استان‌های کم تر توسعه یافته تجدید نظر جدی در این حوزه صورت گیرد.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار