همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان، 956 نمایشگاه کتاب در مدارس استان اردبیل برپا شد.
کد خبر: ۳۳۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 17 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل  در مراسم برپایی این نمایشگاه‌ها در مدارس اردبیل اظهار کرد: یکی از رسالت‌های عظیم آموزش و پرورش تربیت و تعالی نسل آینده بر محور فرهنگ اسلامی است که در این راستا کتاب را ابزاری قابل اطمینان و مؤثر در تربیت و تعالی نسل آینده می‌دانیم.

مصطفی کافی به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی آن هم در دوره نوجوانی و جوانی اشاره کرد و گفت: انس با کتاب می‌تواند نسل آینده ما را از مأنوس شدن با بسیاری از ابزارها و امکانات مخرب تربیتی و اخلاقی بر حذر کند.

وی با بیان اینکه در کنار کتب درسی و آموزشی، دانش‌آموزان باید ساعاتی از ایام تحصیل خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهند، تصریح کرد: آموزش و پرورش در یک حرکت متفاوت تلاش کرده تا در قالب برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مدارس این انس و الفت بیشتر نسل آینده را با کتاب به خوبی فراهم آورد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از تجهیز کتابخانه‌های مدارس به کتاب‌های جدید و متناسب با سن نوجوانی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: بیش از 17 هزار جلد کتاب برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم به مدارس ارائه شده تا نسبت به تجهیز واحدهای آموزشی اقدام کنند.

کافی تأثیرگذارترین مقطع را در این عرصه مقطع ابتدایی اعلام کرد و ادامه داد: در مقطع ابتدایی نیز تلاش کردیم تا 40 هزار جلد کتاب را برای دانش‌آموزان با رویکرد آشنایی آنها با فرهنگ و هویت دینی، آداب و رسوم و سبک زندگی مهیا کنیم تا بتوان از ظرفیت‌های موجود بیشتر و بهتر استفاده کرد.

وی از دایر شدن 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان خبر داد و بیان کرد: در سطح استان نیز سعی کردیم با همراهی نهاد کتابخانه‌های عمومی نزدیک به 60 هزار جلد کتاب را در این نمایشگاه‌ها در اختیار نسل آینده قرار دهیم تا آنها از کتاب و فواید آن بهره‌مند شوند.

افتتاح کتابخانه خیرساز در مدرسه خلخال

همچنین در گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی یک باب کتابخانه مدرسه که به همت خیر مدرسه‌ساز توحید علی‌آبادی احداث شده بود در خلخال به ارزش 30 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه خیرین در کنار ساخت 355 مدرسه با بیش از یک‌هزار و 445 کلاس درس، ده‌ها باب کتابخانه، آزمایشگاه و سالن ورزشی را نیز احداث کردند، گفت: ما امروز شاهد افتتاح این کتابخانه خیرساز در شهرستان خلخال هستیم که توحید علی‌آبادی نسبت به احداث آن قدم پیش گذاشته است.

دولت لطفی اظهار کرد: در کنار مدرسه‌سازی، ساخت کتابخانه از مهمترین اقدامات خیرین است که می‌تواند زمینه حرکت مطلوب و مناسبی را در بهترین شرایط و فضا برای تربیت نسل آینده فراهم آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار