مدیرعامل آبفار کردستان خبر داد
مدیرعامل آبفار کردستان گفت: از کل روستاهای موجود در استان 1005 روستا زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.
کد خبر: ۳۳۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 16 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، صالح مفاخری در جریان بازدید اصحاب رسانه از مجتمع آب رسانی شهر هورامان با اشاره به وجود 1702 روستای دارای سکنه در استان کردستان، اظهار کرد: از کل روستاهای موجود در استان 1005 روستا زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.

وی گفت: جمعیت روستایی استان براساس سرشماری سال ۹۰، ۵۰۷ هزار نفراست که از این تعداد ۳۹۰ هزار نفر تحت پوشش آبفار استان هستند.

وی شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در استان را ۶۴ درصد ذکر کرد و تصریح کرد: این شاخص در کل کشور ۷۲ درصد است بنابراین از این لحاظ فاصله معنا داری با سطح کشور داریم.

مفاخری افزود: شاخص جمعیت تحت پوشش آبفار در استان ۷۶ درصد است که این میزان در کل کشور ۷۱.۶ درصد است و از نظر جمعیت تحت پوشش وضعیت کردستان مطلوب تر است.

وی یکی از برنامه‌های این شرکت را استفاده از آب تمام سدها برای تامین آب شرب روستاهای استان ذکر و اظهار کرد: در فاز نخست مطالعات تامین آب بالغ بر ۸۳۴ روستای استان از محل ۱۰ سد استان استارت زده شده که اگر منابع مالی آن تامین شود عملیات اجرایی را آغاز می‌کنیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار