مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان گفت: 43 روستای مصوب گردشگری در استان کردستان وجود دارد که بیشترین خدمات انجام گرفته مربوط به روستای پالنگان بوده است.
کد خبر: ۳۲۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 15 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، سیدمحسن علوی امروز در کارگروه توسعه گردشگری استان در سنندج، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود در روستای پالنگان کوچکترین اقدامی انجام نشده است واقعاً دور از انصاف است.

وی با بیان 43 روستای مصوب گردشگری در استان کردستان وجود دارد، گفت: بیشترین خدمات و اقداماتی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان در این روستاهای هدف گردشگری صورت گرفته مربوط به پالنگان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: اقداماتی که در روستاهای هدف گردشگری انجام می‌گیرد بر مبنای توانایی و اعتباری است که در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گرفته و باید براساس آن نیز عملکردها سنجیده شود.

وی به برخی اقدام انجام گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان از سال 85 تا کنون در روستای پالنگان اشاره کرد و افزود: اجرای دو مرحله سنگ‌فرش، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و غیره از اقداماتی بوده که انجام گرفته است، البته جای کار در این روستا برای توسعه گردشگری زیاد است.

علوی توسعه آموزش‌های لازم به منظور تربیت راهنمای گردشگری روستایی و نحوه برخورد با گردشگران را نیازی ضروری در این روستا برشمرد و افزود: استخدام راهنما برای 43 روستای گردشگری واقعا از توان مالی و اعتباری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان خارج است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار