نهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در شهرستان قروه آغاز شد.
کد خبر: ۳۲۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 07 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، نهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی صبح امروز در شهرستان قروه آغاز شد.

محمد آزادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه در افتتاحیه کنگره اظهار کرد: فراخوان این کنگره 16 مردادماه امسال به بیش از 200 نهاد علمی، فرهنگی و هنری در تمام استان‌های کشور ارسال شد و 337 نفر با اجابت این فراخوان آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

وی با اشاره به رشد تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره نسبت به سال گذشته، از راهیابی آثار ارسالی 540 اثر به مرحله داوری خبر داد و گفت: این آثار شامل 30 مقاله، 130 اثر در بخش ویژه، 131 اثر در بخش زیر 30 سال و 254 اثر در بخش بالای 30 سال است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه به روند برگزاری این کنگره در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: سال گذشته 725 شعر توسط 280 شاعر در بخش شعر عاشورایی، 145 اثر در بخش ویژه توسط 51 شاعر و 38 مقاله توسط 38 نویسنده به دبیرخانه دائمی کنگره ارسال شد که کردستان، اصفهان و تهران بیشترین حجم آثار ارسالی را به خود اختصاص داده بودند.

وی با بیان اینکه این کنگره امسال نیز همچون سال گذشته در سه بخش شعر عاشورایی، بخش ویژه و مقاله برگزار خواهد شد، گفت: بخش شعر عاشورایی اصلی‌ترین بخش است که در دو رده جوانان زیر 30 سال و بزرگسالان بالای 30 سال برگزار خواهد شد.

آزادی افزود: در هر رده سنی سه قطعه شعر برتر، موفق به دریافت لوح تقدیر و هدایای کنگره می‌شوند.

وی اظهار کرد: در بخش ویژه کنگره هنرمندان شعرهایی با موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و شهدای حرم در میدان اقدام و عمل به سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی را به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار