مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خبر داد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در تمامی روستاهای بزرگ استان کردستان طرح هادی اجرایی شده است، گفت: در حال حاضر ۵۰ روستای استان کردستان نیازمند اجرای مجدد طرح هادی هستند و به همین دلیل این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۰۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 05 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، رضا قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، مطالعه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان کردستان اجرایی شده است.

وی گفت: اجرای طرح هادی در روستاهای استان کردستان نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته و بر اساس مطالعات انجام شده، این طرح نیز به صورت مستمر دنبال می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع هزار و ۷۰۳ روستای استان کردستان مطالعه طرح هادی در هزار و ۳۴۵ روستا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی روستاهای بزرگ استان کردستان طرح هادی اجرایی شده است، گفت: در حال حاضر ۵۰ روستای استان کردستان نیازمند اجرای مجدد طرح هادی هستند و به همین دلیل این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

قادری افزود: از مجموع روستاهایی که طرح هادی آنها اجرایی شده است تاکنون ۲۲ روستا به شهر تبدیل شده‌اند و مسئولیت نگهداری و توسعه طرح هادی به شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰ طرح هادی هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در استان کردستان، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است که فردا پنج شنبه سه طرح هادی همزمان با روز ملی روستا در استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان به صدور اسناد مالکیت اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۷۴ هزار مورد سند مالکیت در استان کردستان صادر شده است.

وی افزود: این اسناد مالکیت ویژه روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر صادر شده و انتظار می‌رود که با همکاری اداره کل ثبت اسناد املاک کردستان روند صدور اسناد مالکیت به عنوان یک اولویت دنبال شود.

قادری به واگذاری زمین و تملک آن در مناطق روستایی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: این طرح نیز طی چند سال اخیر در کردستان دنبال شده و تاکنون ۵۲۱ هکتار زمین در روستاهای استان به متقاضیان واگذار شده است.

منبع: مهر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار